آفتاب
وزیر بهداشت در دیدار با سفیر سوییس:

کانال مالی ویژه تامین کالاهای اساسی سریعتر راه اندازی شود

کانال مالی ویژه تامین کالاهای اساسی سریعتر راه اندازی شود

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با سفیر سوییس از وی خواست، کانال مالی ویژه که به منظور تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور تنظیم شده است، هرچه سریعتر راه اندازی شده و همچنین همکاری‌های بانکی سوییس در زمینه دارو و غذا عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، سعید نمکی روز یکشنبه در دیدار با سفیر کشور سوییس گفت: سرمایه گذاران اندیشمند سوییسی می‌دانند که دوران کم خردی ترامپ سپری شده و ملت ایران این دوره را نیز طی خواهند کرد، بنابراین سرمایه گذاری در کشوری که 85 میلیون نفر جمعیت داشته و می‌تواند برای بازار ٣٠٠ میلیون نفری منطقه نیز تولید و صادرات داشته باشد، بسیار دوراندیشانه و منطقی است.
وی در این دیدار درباره کمک‌های بشردوستانه این کشور به سیل زدگان سیلاب‌های اخیر در ایران، بیان کرد: باید از کمک‌های بشردوستانه کشور سوییس به هموطنان آسیب دیده کشورمان تشکر کنم، زیرا در مواقع سخت و حساس، کمک، ابراز محبت و حتی یک پیام از سوی کشورها، در آن شرایط می‌تواند موجب آرامش خاطر شود.
وزیر بهداشت اظهار داشت: در ایران 66 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی فعالیت داشته و در زمینه آموزش پزشکی به دستاوردهای خوبی رسیدیم. در حال حاضر در تمام استان‌های کشور، دانشگاه یا دانشکده پزشکی وجود داشته و بنیه علمی خوبی در زمینه علوم پزشکی داریم، همکاری‌های ما با سایر کشورها باید به بخش‌های غیرپزشکی نیز توسعه پیدا کند و خوشبختانه کشور سوییس در این زمینه دارای تجربه و دانش فنی زیادی است.
نمکی ادامه داد: در حوزه غذا و دارو از 60 سال قبل و حتی سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شرکای سوییسی بسیاری در ایران داشتیم و در حال حاضر نیز کمپانی‌های بزرگ سوییس در حوزه دارو و غذا در ایران سرمایه گذاری می‌کنند که این موضوع نشان دهنده خردمندی سرمایه گذاران سوییسی است؛ زیرا می‌دانند بازار ایران بازاری ماندگار، پایدار و پرسود است.
وی همچنین بر مساعدت وزارت بهداشت درباره تسهیل حضور و فعالیت‌های شرکت‌های سوییسی در ایران تاکید کرد.
در ابتدای این دیدار، مارکوس لایتنر، سفیر کشور سوییس در جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان کشورمان گفت: کمک‌های دولت سوییس به سیل زدگان اخیر، نشان از همدردی عمیق دولت و مردم سوییس با مردم آسیب دیده از سیل اخیر استان‌های مختلف ایران است.
سفیر کشور سوییس در جمهوری اسلامی ایران در ادامه بر پیگیری موضوعات بانکی در اسرع وقت و تشریح و بیان نتایج این اقدامات قول مساعد داد.
اجتمام*9482*1193
کد N2166521

وبگردی