آفتاب
در ماه رمضان انجام می شود؛

تقدیر از مدال آوران سال ۹۷ بر اساس اعتبارات ذخیره شده وزارت ورزش!

تقدیر از مدال آوران سال ۹۷ بر اساس اعتبارات ذخیره شده وزارت ورزش!

به گفته معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش، تقدیر از مدال آوران سال گذشته پیش از پایان ماه رمضان و طبق اعتبارات ذخیره شده این وزارتخانه برای این مراسم انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت ورزش قصد دارد به رسم هر سال، امسال هم برگزارکننده مراسم تقدیر از مدال آوران و قهرمانان باشد. البته این وزارتخانه در آخرین مراسم تجلیلی که خردادماه سال گذشته برگزار شد، از همه ورزشکارانی که تا پایان سال ۹۶ موفق به کسب مدال شده بودند، تقدیر کرد.

بنابراین مراسم تجلیلِ امسال، ویژه مدال آوران و قهرمانان سال ۹۷ است. سالی که به خاطر برگزاری بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی در آن، بارِ مالی سنگینی را روی دوش وزارت ورزش گذاشته است چراکه تنها برای تجلیل از ۶۲ و ۱۴۷ ورزشکاری که در این دو رویداد صاحب مدال شدند و پرداخت ۲۷ هزار سکه پیش بینی شده به آنها رقمی سنگین و نزدیک به ۴۰ میلیارد تومانی لازم است.

علاوه بر این، وزارت ورزش باید بودجه‌ای جدا هم برای تقدیر از دیگر ورزشکارانی که در دیگر میادین بین المللی سال گذشته مدال آور شدند، هزینه کند.

این در حالی است که معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش می‌گوید برگزاری مراسم تجلیل از مدال آوران بر اساس میزان بودجه‌ای انجام می‌شود که وزارت ورزش قادر به تأمین آن خواهد شد نه بودجه‌ای که لازم است.

ژاله فرامرزیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تا به امروز بودجه‌ای برای برگزاری مراسم تقدیر از مدال آوران ذخیره شده است. احتمالاً تا زمان برگزاری مراسم رقم دیگری هم به این بودجه ذخیره شده اضافه می‌شود. در نهایت اینکه باید ببینیم میزان منابعی که تا روزِ مراسم می‌توانیم ذخیره کنیم، چقدر است و بر اساس آن اقدام به تجلیل کنیم.

وی تصریح کرد: حداقل یا حداکثر بودجه‌ای که صرفِ برگزاری مراسم تجلیل امسال خواهد شد، اصلاً مشخص نیست. همانطور که گفتم باید ببینیم چه میزان بودجه برای این مراسم ذخیره می‌شود تا بر اساس آن اقدام کنیم.

معاون وزیر ورزش در مورد زمان برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان نیز گفت: از طرف نهاد ریاست جمهوری و برای برگزاری این مراسم، یک روز در ماه رمضان به وزارت ورزش اختصاص داده شده اما هنوز زمان آن دقیق و نهایی اعلام نشده است.

کد N2165876

وبگردی