آفتاب
وزیر بهداشت و درمان:

کمبود داروهای اساسی علیرغم تحریم‎ها کاهش یافته است

کمبود داروهای اساسی علیرغم تحریم‎ها کاهش یافته است

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر خوشبختانه علیرغم فشارهای ناشی از تحریم‌ها میزان کمبود داروهای اساسی کشور در مقایسه با روز مشابه در سال گذشته کمتر شده است.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، سعید نمکی امروز- یکشنبه- درباره تامین داروهای اساسی مورد نیاز بیماران اظهارداشت: رایزنی‌هایی درخصوص نقل و انتقال پول، تامین منابع، شیوه نقل و انتقال دارو و مسیر واردات داروها در حال انجام است تا مردم مشکلی به عنوان کمبود دارو نداشته باشند.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم ذخیره دارو را در حد مطلوب حفظ کنیم تا مردم در این زمینه اضطرابی را نداشته باشند.
وی همچنین درباره انتقاد اخیرش از فروش مواد آرایشی و بهداشتی در برخی داروخانه ها گفت: هرگز نگفته‌ام که داروخانه نباید اقدام به فروش مواد آرایشی و بهداشتی کنند بلکه اعلام کردم که این بخش نباید بر فروش دارو سایه بیندازد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه نباید ارائه دارو به کوچک‌ترین بخش داروخانه تبدیل شود، خاطرنشان کرد: همکاران داروسازان و انجمن داروسازان به دنبال این هستند تا بخش ارائه دارو را نسبت به بخش آرایشی و بهداشتی تقویت کنند.
سیام*3061*2021**
کد N2165830

وبگردی