آفتاب

هنرمندان پیشتازان همراهی با مردم در دشواری‎ها هستند

 هنرمندان پیشتازان همراهی با مردم در دشواری‎ها هستند

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری تصریح کرد: هنرمندان با عنوان حساس‎ترین گروه اجتماعی همواره پیشتازان همراهی با مردم به خصوص در دشواری‎ها هستند.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد مجتبی حسینی (معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) شامگاه جمعه ۲۰ اردیبهشت  از نمایشگاه «کیمیای مهر» در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران بازدید کرد.

او با اشاره به آنکه در این نمایشگاه مجموعه‌ای از بزرگان هنرهای تجسمی با سلیقه‎های گوناگون گرد هم آمده‎اند و  مجموعه جدیدی را شکل داده اند  که قرار است عواید آن صرف  سیل زدگان و معلولان کشور شود اظهار داشت: کمتر چهره بلند آوازه‎ای در عرصه هنرهای تجسمی می‎شناسیم که اثر یا آثاری در این مجموعه نداشته باشد. هنرمندان با عنوان حساس‎ترین گروه اجتماعی همواره پیشتازان همراهی با مردم به خصوص در دشواری‎ها هستند. 

وی افزود: این که گروهی از هنرمندان آثارشان را به این نمایشگاه برای کمک به سیل زدگان کشور و نیز معلولین آورده‎اند نشان‎دهنده حساسیتی است که در این قشر فرهیخته و همدل وجود دارد.

 حسینی همچنین اظهار امیدواری کرد که این نیت خیر موجب حرکات و گام‎های بلند و استواری شود و تاثیرات بیشتری در اجتماع داشته باشد.

معاون وزیر در امور هنری، در این باره که هنرمندان دیگر عرصه‎ها نیز فعالیت‎هایی در راستای کمک به هموطنان سیل‎زده داشته‎اند گفت: «از ابتدای سال تاکنون گزارش‎های متعددی دریافت کرده‎ام که کنسرت‎ها و تئاترهای متعددی بخشی از عواید خود را برای کمک به هم‎میهنان سیل‎زده اختصاص داده‎اند. هنرمندان عرصه نمایش و موسیقی نیز همین همراهی و همدلی را داشته‎اند. گزارش هایی که به دست من رسیده  نشان‎دهنده این بوده است که در مدتی که از آمدن سیل گذشته هنرمندان تمامی عرصه‎ها، از جمله موسیقی و نمایش هم بخشی از درآمدهای خود را با حسن نیت به این امر اختصاص داده اند.

 نمایشگاه «کیمیای مهر» به نفع هموطنان معلول سیل‎زده از ۲۰ تا ۳۱ اردیبهشت در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‎توانند در روزهای برگزاری نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۲:۳۰ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

کد N2164925

وبگردی