آفتاب

راه اندازی استارتاپی برای یافتن کیفی‌ترین کسب و کارها

راه اندازی استارتاپی برای یافتن کیفی‌ترین کسب و کارها

تهران- ایرنا- فروش و بازاریابی همواره یکی از معضلات اصلی شرکت های تجاری و چگونگی انتخاب بهترین کالا از سوی مصرف کنندگان نیز دغدغه خریداران بوده که حالا یک استارتاپ با راه اندازی یک سایت درصدد رفع آن برآمده است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار گروه علمی ایرنا، یکی از راه‌های کسب درآمد سریع و بدون نیاز به سرمایه گذاری هنگفت، راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی است. کسب و کارهایی که ابتدا از ایجاد یک سایت و در خانه‌ها آغاز شد و در ادامه رشد کرد و همین ها تبدیل به شرکت های بزرگ دنیا می شوند.
سایت‌هایی که تنها با خلق یک ایده و خلاقیت نو و ایجاد یک تیم مناسب و البته یک برنامه نویسی ساده توانسته اند با تبلیغات مناسب، جایی برای خود در دنیای کسب و کارهای اینترنتی باز کنند.
چندسالی می شود که در ایران نیز همزمان با سرمایه‌گذاری و توجه دولت در توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری، کسب و کارهای اینترنتی در حوزه‌های مختلف در کشور رونق گرفته اند و حتی از دل برخی از آنها شرکت های بزرگی پدیدار گشته است. البته بسیاری از استارتاپ ها هنوز در ابتدای کار هستند و موسسان جوان آن سودای رشد را در سر می پرورانند.

**سودای 4 جوان برای کمک به بازار خرید و فروش
بر اساس این گزارش، فروش و بازاریابی همواره یکی از معضلات اصلی شرکت های تجاری بوده است، از طرفی مصرف کنندگان نیز برای خرید کالا و خدمات خود همواره همواره با دغدغه راه بهترین انتخاب مواجه بوده اند.
معضلی که حالا یک استارتاپ با راه اندازی یک سایت به کمک عرضه کنندگان کالا و خدمات و البته مصرف کنندگان آمده است.
'راهت' یکی از استارتاپ هایی است که هسته اصلی راه اندازی آن را تیم جوان چهارنفره ای که همگی متولد 1376 و دانشجوی رشته کامیپوتر – مهندسی نرم افزار می باشند، تشکیل داده اند.
این سایت در واقع بستری برای اشتراک گذاری آن لاین تجربیات و نظر مصرف کنندگان در خصوص انواع مختلف کالاها و خدمات در یک فضای اجتماعی و مشارکتی است.
علی مهدوی درخصوص موضوع استارتاپ راهت می گوید: در واقع سایت ما یک سامانه است که به شما کمک می کند که انتخاب مناسبی از انواع کالاها و خدمات قابل عرضه به بازار داشته باشید.
وی که با خبرنگار گروه علمی ایرنا سخن می گفت، افزود: مصرف کنندگان می توانند تجربه و نظر خود را پس از استفاده از خدمات مختلف و فارغ از اینکه تجربه خوب یا نامناسبی بوده است، در صفحه مربوط به آن کسب و کار داخل سایت ما به اشتراک گذاشته و به آن از یک تا پنج ستاره نمره دهند و حتی با ایجاد متنی نظر خود را بصورت تشریحی اعلام کنند.
مهدوی گفت: این اطلاعات در سایت که شامل پشتیبانی، قیمت و کیفیت کالا و خدمت است، در خصوص کسب و کارهای مختلف به مرور جمع آوری شده و مشترکان هنگامی که در استفاده از یک کالا و خدمت در یک حوزه خاص مثلا پوشاک شک دارند می توانند از اطلاعات این سایت برای انتخاب بهترین فروشنده پوشاک بهره گیری کنند.
در واقع هرنظر متشکل از یک ستاره از یک تا پنج است و نظرات تفکیکی و قیمت از یک تا 10 و پشتیبانی و یک متن نظر است.

**چرایی راه اندازی استارتاپ راهت
این فعال استارتاپی در ادامه در خصوص چرایی راه اندازی چنین سایتی به نکته جالبی اشاره می کند و می گوید: طبق آمار جهانی بیش از 95درصد از خریداران برای استفاده از یک کالا و خدمات، به نظرات سایرین توجه می کنند؛ ضمن اینکه کسب و کارها می توانند از این نظرات بعنوان یک روش تبلیغاتی برای خود استفاده کنند.
مهدوی اضافه کرد: سایت ما این امکان را به صاحبان کسب و کارها می دهد که از تحلیل آماری نظرات مردم در خصوص کالا و خدمات خود بهره مند و با نقاط ضعف و قوت مجموعه خود آشنا شوند، ضمن اینکه آنها می توانند به نظرات پاسخ دهند و با مشتریان در ارتباط باشند.
وی با اشاره به اینکه، جرقه راه اندازی این کسب و کار اینترنتی و راه اندازی این استارتاپ از شهریور ماه سال گذشته زده شد، افزود: پس از خلق ایده، رایزنی های خودمان را با مراکز شتابدهنده شروع کردیم که با بررسی، اصلاح و چکش کاری ایده بالاخره موفق شدیم'آن چیزی را به مشتری عرضه کنیم که مشتری می خواهد' و نظر یک شتابدهنده را به خود جلب کردیم.
مهدوی با بیان اینکه، حدود یکماهی است که استارتاپ بصورت جدی در بازار مشغول فعالیت است، گفت: راهت در نیمه دوم سال گذشته در شتابدهنده فینووا مستفر شده است و در طول یکماه فعالیت بازاری خود توانسته است 20 کسب وکار معتبرهمچون خدمات پرداخت آنلاین پی‌پینگ، وندار، فلربو، زیبالون، استاد سلام و پلاک با 120 برند را وارد سایت خود کند.
وی در ادامه، در پاسخ به اینکه آیا سایت آنها رقیب نیز دارد یا خیر؟ اظهارکرد: البته بصورت مستقیم رقیب نداریم اما برخی سایت ها همچون دانرو یا دیجی کالا، نظرات کاربران و مشتریان خود را جذب می کنند، اما تمرکز آنها روی چیز دیگری است بعنوان مثال تمرکز دانرو روی مکان های گردشگری و دیجی کالا روی محصولات فیزیکی است اما سایت ما بصورت تخصصی روی تجربیات و نظرات مشترکان انواع و اقسام کالاها و خدمات و تحلیل آنها متمرکز است.
مهدوی همچنین با بیان اینکه، کسب وکارها در سایت ما به دو شکل دسته بندی شده اند، افزود: این موارد به دو دسته کسب و کارهایی که کاربران پیشنهاد می دهند و کسب و کارهایی که رسما عضو راهت می شوند، تقسیم بندی شده اند.
وی ادامه داد: در کسب وکارهایی که کاربران پیشنهاد می دهند، بدون اینکه داشبوردی در اختیار پیشنهاد دهنده قرارگیرد صرفا نظرات جمع آوری می شود و در واقع هیچ اطلاعات و تحلیلی در اختیار صاحب کسب و کار یا سایر رقبا قرار نمی گیرد و قابل پاسخگویی نیست اما کسب و کارهایی که درخواست عضویت در سایت ما را دارند، بصورت رسمی دارای داشبورد پاسخگویی هستند و اطلاعات تحلیلی دراختیارشان قرار خواهد گرفت.
علمی ** 1836 **1485
کد N2164899

وبگردی