آفتاب

نقش نظام ملی نشانی استاندارد در مدیریت بحران‌های طبیعی

نقش نظام ملی نشانی استاندارد در مدیریت بحران‌های طبیعی

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست گفت: نظام ملی نشانی استاندارد در مدیریت بحران‌های طبیعی بسیار کارآمد است.

به گزارش ایسنا، حسن جوادی اظهار کرد: با توجه به اقلیم کشور، حوادث و بحران‌های طبیعی که در استان‌های مختلف شاهد آن بودیم، دسترسی به آدرس استاندارد نکته مهمی در مراحل قبل، حین و یا پس از بحران، است.

وی نبود اطلاعات کافی و صحیح را عامل بازدارنده در مدیریت صحیح و به‌موقع بحران‌ها برشمرد و ادامه داد: بدون داشتن اطلاعات کافی از نقاط حادثه‌دیده مانند تعداد ساختمان‌های موجود، تعداد افراد ساکن در نقاط حادثه‌دیده، تصمیم‌گیری امری دشوار و فاقد اعتبار بوده و بر همین اساس، نظام ملی نشانی استاندارد در این‌گونه مواقع بسیار حیاتی و حائز اهمیت است.

جوادی افزود: شرکت ملی پست، به‌عنوان مجری پروژه ملی GNAF، با جمع‌آوری و پردازش این دسته از داده‌ها در بانک اطلاعاتی خود، می‌تواند به‌عنوان منبع اطلاعات مکانی به تصمیم گیران در حین و پس از بحران کمک‌های شایانی کند.

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی، نظام نشانی‌دهی استاندارد را به‌عنوان بستر و زیرساخت هوشمندسازی فرآیندهای ارائه اطلاعات مکانی و توصیفی دانست و یادآور شد: این بانک اطلاعاتی در داخل خود هوشمندی‌هایی مثل شبکه معابر هوشمند، دیتا مچینگ و ژئوکدینگ هوشمند دارد که در مواقع اضطرار به کمک تصمیم‌گیران خواهد آمد.

جوادی گفت: از آنجا که ارائه خدمات کلیه سازمان‌های خدماتی، دولتی و خصوصی در خصوص شهروندان ارتباط مستقیم با یک مکان (ملک) خواهد داشت، در نتیجه شناسایی دقیق املاک از طریق آدرس یکتا و متصل به موقعیت مکانی آن ملک برای کلیه سرویس‌دهندگان و سرویس‌گیرندگان ضروری و حیاتی است.

او افزود: وجود نظام و سرویس نشانی استاندارد ملی مکان مرجع املاک، یکی از نیازهای پایه و اساسی برای حرکت به سمت مدیریت یکپارچه بحران در سطح ملی است که در سطح کلان‌شهرها و مناطق استراتژیک ویژگی‌های خاصی را می‌طلبد.

جوادی از عبارت کد پستی به‌عنوان کلید مشترک اتصال اطلاعات یاد کرد و ادامه داد: تبادل اطلاعات با کمترین حجم مورد نیاز از اطلاعات صحت‌سنجی شده و قابل‌اعتماد به‌جای تبادل اطلاعات توصیفی غیراستاندارد، کاراترین آثار استفاده از GNAF در مدیریت بحران است.

وی از همه دستگاه‌های مسئول در اجرای پروژه ملی GNAF ازجمله استانداری‌ها و شهرداری‌های سراسر کشور خواست با توجه به اهمیت موضوع، برای تسریع درروند اجرایی این پروژه با شرکت ملی پست همکاری کنند.

انتهای پیام

کد N2164339

وبگردی