آفتاب

ریزش کوه در معدن آلابلاغ اسفراین یک کشته داشت

ریزش کوه در معدن آلابلاغ اسفراین یک کشته داشت

بجنورد - ایرنا - مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: در اثر ریزش کوه در معدن سرب آلابلاغ این شهرستان یک نفر کشته و فرد دیگری زخمی شد.

امین کشوری، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این حادثه عصر امروز هنگام فعالیت بهره برداران برای برداشت از ذخایر این معدن روی داد که به علت سخت گذر بودن منطقه، بالگرد هلال احمر خراسان شمالی برای امدادرسانی به محل اعزام شد.
وی افزود: امدادگران 2 نفر را که زیر آوار سنگ گرفتار شده بودند، بیرون آوردند که یکی از آنان به علت شدت جراحت های وارده در محل جان باخت و دیگری که مصدوم شده بود متواری شد که ماموران اورژانس تاکنون موفق به یافتن و انتقال وی به بیمارستان نشده اند.
به گزارش ایرنا، معدن سرب و روی آلابلاغ واقع در منطقه حفاظت شده ساریگل اسفراین که به تازگی یافت شده، با هجوم انبوه مردم محلی برای برداشت سرب و روی مواجه است.
این معدن در ناحیه ای مرتفع و سخت گذر میان کوه های آلابلاغ قرار دارد که بهره برداران غیرمجاز، مواد برداشتی خود را با چهارپا به پایین کوه منتقل کرده و به دلالان می فروشند.
معدن آلابلاغ به علت واقع شدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل، هنوز به ثبت نرسیده و روزانه حدود 500 نفر با حضور در این مکان به صورت غیرمجاز از آن برداشت می کنند.
5132/7189
کد N2164085

وبگردی