آفتاب

دیپلمات سابق آمریکا: واشنگتن باید به برجام باز گردد

دیپلمات سابق آمریکا: واشنگتن باید به برجام باز گردد

تهران - ایرنا - سفیر سابق آمریکا در ترکیه گفت: واشنگتن باید برای جذب اعتماد متحدان خود، به توافق هسته ای (برجام) بازگردد زیرا در غیر اینصورت دیگر هیچ کشوری به توافق های آمریکا اعتماد نخواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «مورتون آبراموویچ» در مقاله ای تحلیلی نوشت: خروج از برجام در حقیقت منافع ملی آمریکا را تضعیف کرد و این اقدام می تواند آغاز نزاع های جدید در منطقه خاورمیانه باشد. بازگشت به توافق هسته ای معروف به برجام، بهترین گزینه برای بازگرداندن منافع ملی آمریکا و اجرای تعهدات به متحدان است.
وی ادامه داد: با خروج آمریکا از توافق هسته ای، اگر ایران نیز آن خارج شود، منطقه خاورمیانه بدون شک به یک صحنه رقابت هسته ای تبدیل خواهد شد.
دیپلمات سابق آمریکا افزود: خروج آمریکا از توافق هسته ای باعث شد که ساختار رهبری این کشور در جهان شکسته شود زیرا این سئوال در ذهن دیگر کشورهای بین الملل مطرح می شود که آیا امریکا به دیگر توافق های جهانی متعهد است؟
آبراموویچ همچنین تصریح کرد: استفاده آمریکا از تحریم های سخت علیه ایران می تواند در بلند مدت به ارزش دلار آمریکا و وزارت خزانه داری این کشور آسیب جدی وارد کند.
وی افزود: دولت ترامپ با حمایت اسراییل، عربستان و چندین کشور عرب خلیج فارس با هدف بی ثبات کردن دولت ایران در حقیقت باعث می شود که تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 واشنگتن را با ایرانی افراطی تر با اقدامات خشونت آمیز روبرو کند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، 8 ماه مه سال گذشته میلادی (18 اردیبهشت 97) از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و زمینه بازگشت و حتی تشدید تحریم‌های معلق‌شده علیه ایران را فراهم کرد.
آساق ** 9473 ** 1071
کد N2163336

وبگردی