آفتاب

تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران، کوبا و ونزوئلا نادیده گرفتن حقوق بشر است

تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران، کوبا و ونزوئلا نادیده گرفتن حقوق بشر است

کارشناس مستقل سازمان ملل در شورای حقوق بشر اعلام کرده است که تحریم‌های قهری و یک‌جانبه اعمال شده از سوی آمریکا عیله کشورهای کوبا، ایران و ونزوئلا نادیه گرفتن حقوق بشر بوده و جامعه جهانی باید مذاکرات با آمریکاو این سه کشور ترتیب دهد تا به حل‌وفصلی صلح‌آمیز دست یافته و محدودیت‌های اعمال شده بر این سه کشور را به چالش بکشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت نیوز، دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادریس جزایری، کارشناس مستقل سازمان ملل در شورای حقوق بشر سازمان ملل و گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشری هشدار داده است که اعمال تحریم‌ها یک‌جانبه علیه کوبا، ونزوئلا و ایران با اهداف سیاسی، نادیده گرفتن حقوق بشر است.

در این بیانیه مطرح شده است: یک کارشناس مستقل در شورای حقوق بشر سازمان ملل نگرانی‌هایی جدی درباره اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و انجام دادن اقدامات قهری علیه کوبا، ونزوئلا و ایران از سوی آمریکا ابراز کرده و گفته است که استفاده از تحریم‌های اقتصادی برای مقاصد سیاسی تخطی از حقوق بشر و هنجارهای رفتار بین‌المللی است.

طبق گفته ادریس جزایری، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشری، چنین اقداماتی ممکن است به وجود آمدن یک فاجعه حقوق بشری بی‌سابقه در کشورهای مورد هدف شود.

جزایری در این باره گفت: محتمل است که تغییر حکومت از طریق اقدامات اقتصادی به نادیده گرفتن حقوق بشر در سطوح اولیه شود و واقعاً ایجاد محنت و رنج، هیچ گاه روشی پذیرفته‌شده در روابط بین‌المللی نبوده است.

این کارشناس ویژه سازمان ملل از جامعه بین‌المللی خواست وارد مذاکراتی با ونزوئلا، کوبا، ایران و آمریکا شوند تا به حل و فصلی صلح‌آمیز و پایبند بر منشور قانونی سازمان ملل دست یابند و محدودیت‌های ایجاد شده برای این سه کشور را به چالش بکشند.

ادریس جزایری همچنین در این زمینه گفت: نگرانی‌های واقعی و اختلاف‌های جدی سیاسی میان حکومت‌ها هیچ‌گاه با بر جای گذاشتن فاجعه‌های اقتصادی و حقوق بشری و گروگان گرفتن مردم عادی حل نشده است.

انتهای پیام

کد N2161676

وبگردی