آفتاب

توسعه گردشگری ورزشی نیازمند ایجاد شورای راهبردی است

توسعه گردشگری ورزشی نیازمند ایجاد شورای راهبردی است

سمنان - ایرنا - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری گفت: توسعه گردشگری ورزشی، برای هماهنگی بیشتر داخلی و بین سازمانی نیازمند ایجاد شورای راهبردی است.

ولی تیموری شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گسترش گردشگری ورزشی یکی از اهداف سازمان میراث فرهنگی در توسعه گردشگری است و وزارت ورزش و جوانان به منظور ایجاد و توسعه گردشگری ورزشی باید در کنار سازمان میراث فرهنگی قرار گیرد و نیاز است همکاری با فدراسیون های مختلف در این زمینه بیشتر شود.
وی با بیان اینکه در حوزه هایی که چند دستگاه دخیل هستند، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری نقش هماهنگ کننده دارد، افزود: در زمینه گردشگری ورزشی باید به سمت ایجاد شورای راهبری گردشگری ورزش رفت.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری با بیان اینکه زیرساخت ها و رویدادهای ورزشی در کشور برای ایجاد گردشگری ورزشی فراهم است، بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان برای ارتقا این امر باید همکاری بیشتری کند تا هماهنگ تر عمل کنیم.
وی یادآور شد: تاکنون اقدامی در چارچوب شورای راهبری در حوزه گردشگری ورزشی انجام نشده، اما در بخش های سلامت، دریایی و زیارتی این اقدام صورت گرفته است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: تاکنون اقدامات در این بخش به صورت پراکنده انجام شده و نیازمند فعالیت های منسجم و هماهنگ است.

** ضرورت توجه به جوامع محلی در توسعه گردشگری
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: ظرفیت و توانمندسازی جوامع محلی باهدف جذب گردشگران یکی از اولویت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
تیموری با تاکید بر لزوم آموزش فعالان حوزه گردشگری مانند هتل داران و راهنماها، تصریح کرد: جوامع محلی نیز به منظور برقراری روابط دوسویه و مثبت با گردشگران داخلی و خارجی نیازمند آموزش است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: توسعه پایدار صنعت گردشگری در کشور بدون مشارکت جوامع محلی امکان پذیر نیست.
تیموری خاطرنشان کرد: امروزه گردشگران خارجی و حتی داخلی برای تعامل، برقراری ارتباط دوسویه، یادگیری و برخی مشارکت ها با جوامع محلی و آشنایی با آداب و سنت های آنان اقدام به سفر می کنند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، به برنامه آموزشی در اسفند 97 به منظور ظرفیت سازی و توانمندسازی جوامع محلی اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی ها برای اجرای دوره های آموزشی با هدف ارتقاء هر چه بیشتر این مساله باید انجام شود.
وی گفت: هیچ گونه محدودیت منابع برای احداث اقامتگاه های بوم گردی در کشور وجود ندارد، اما کمیت این اماکن نباید به امر کیفیت و استانداردسازی خدمات غالب شود و باید به این مسایل نیز توجه شود.
تیموری ابراز داشت: نیازسنجی برای تعداد اقامتگاه های بوم گردی مورد نیاز انجام می شود تا توسعه پایدار برای مناطق و جوامع محلی نیز به همراه داشته باشد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تاکید کرد: سیاست های این سازمان به سمت ارتقای کیفیت اقامتگاه های بوم گردی به منظور خروجی هر چه بیشتر این اماکن و توسعه گردشگری همراه با گردشگرپذیری همراه شود.
وی با بیان اینکه زیرساخت های فرهنگی کشور برای پذیرش گردشگر خارجی فراهم و مطلوب است، تاکید کرد: مهمان نوازی و برخورد مناسب ایرانیان از گردشگران خارجی یکی از مولفه های موفقیت جامعه ایرانی برای جذب گردشگران است.
تیموری با بیان اینکه ورود گردشگران خارجی با فرهنگ های متفاوت به کشور به هیچ عنوان چالش نیست بلکه فرصت است، خاطرنشان کرد: در اصول گردشگری نیز به گردشگرانی که به مقصدی وارد می شوند توصیه شده با رعایت اخلاق گردشگری، به مقررات و اعتقادات آن منطقه احترام بگذارند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: گردشگر خارجی تابع قوانین و مقررات کشور است و هیچ مشکلی برای فرهنگ ما ایجاد نمی کند.
تیموری شامگاه دوشنبه در آیین تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی 98 استان سمنان حضور یافت.
اقامت مسافران نوروز 98 در هتل های استان سمنان 37 درصد و میزان اقامت مسافران در استان تا سه شب نیز افزایش یافت.
9891/6103
کد N2161595

وبگردی