آفتاب

عراق تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی را به غزه محکوم کرد

عراق تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی را به غزه محکوم کرد

بغداد – ایرنا – وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای امروز دوشنبه تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار ملت مظلوم فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده است که عراق تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی را برای دومین روز متوالی علیه ملت مظلوم فلسطین در غزه که موجب شهادت تعدادی زیادی از انسان ها و ویرانی زیرساخت ها شده است، محکوم می کند.
بیانیه با اشاره به اینکه مسبب این تنش آفرینی ها علیه ملت فلسطین، رژیم صهیونیستی است، خواهان دخالت فوری سازمان ملل برای توقف این حملات شده است.
وزارت امور خارجه عراق، سازمان همکاری کشورهای اسلامی و اتحادیه عرب را به نشست فوری برای بررسی تبعات این تجاوز نظامی و اتخاذ یک موضع واحد برای توقف این تجاوزگریهای مکرر علیه فلسطینی ها فراخوانده است.
دستگاه دیپلماسی عراق بر ضرورت صدور مصوباتی که این تجاوز نظامی را محکوم و باعث حفاظت از جان شهروندان و دارایی های مردم فلسطین شود، تاکید کرده و گفته است که موضع عراق حمایت از ملت فلسطین و حقوق مشروع آن در پایان اشغالگری و توقف این گونه تجاوزهای نظامی متکرر است.
وزارت امور خارجه عراق با اشاره به اینکه عراق در کنار مردم غزه ایستاده، خاطرنشان ساخته است که بغداد برای تقدیم هرگونه کمک که منجر به کاهش رنج های اهل غزه شود، اعلام آمادگی می کند.
در جریان دور جدید درگیری ها بین نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه با نظامیان صهیونیست دستکم 27 فلسطینی شهید و بیش از 155 نفر دیگر مجروح شدند.
نیروهای مقاومت نیز با شلیک بیش از 600 موشک به اراضی اشغالی فلسطین دستکم چهار صهیونیست را به هلاکت رساندند.
خاورم *4*353*380*
کد N2161063

وبگردی