آفتاب
اسبقیان با مهر مطرح کرد:

تایید صلاحیت کاندیداهای کشتی و وزنه‎برداری هنوز مشخص نشده است

تایید صلاحیت کاندیداهای کشتی و وزنه‎برداری هنوز مشخص نشده است

به گفته مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‎ها گزارش دستگاه‎های نظارتی در مورد تایید صلاحیت کاندیداهای فدراسیون‎ها از جمله کشتی و وزنه‎برداری هنوز اعلام نشده است.

سیدمحمد شروین اسبقیان در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که «زمان برگزاری مجمع فدراسیون‌هایی که در نوبت برگزاری انتخابات هستند، چه زمانی مشخص خواهد شد؟»، گفت: از آنجا که وضعیت کاندیداها به لحاظ تأیید صلاحیت از سوی نهادهای نظارتی هنوز مشخص نشده، هیچ اقدامی برای تعیین زمان و تاریخِ انتخابات انجام نداده ایم.

وی تصریح کرد: منتظر هستیم تا نهادهای نظارتی نتیجه استعلام خود از کاندیداهای فدراسیون‌ها را اعلام کنند. بعد از آن با هماهنگی دفتر معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون‌ها را مشخص می‌کنیم.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در پاسخ به این پرسش که «در مورد برخی فدراسیون‌ها و انتخابات آنها حساسیت بیشتری وجود دارد مانند کشتی و وزنه برداری، آیا برای مشخص شدن زودتر وضعیت کاندیداهای این فدراسیون‌ها پیگیری ویژه ای انجام نمی‌شود؟»، گفت: متوجه حساسیت شرایط در مورد برخی فدراسیون‌ها هستیم. در مورد کشتی و وزنه برداری هم شرایط مانند دیگر فدراسیون‌ها است. هنوز نتیجه تأیید صلاحیت این فدراسیون‌ها از سوی دستگاه‌های نظارتی اعلام نشده است.

اسبقیان ادامه داد: در مورد همه فدراسیون‌ها و مهیا شدن شرایط برای برگزاری انتخابات آنها، پیگیری‌های لازم را داریم. تاکید این است که انتخابات فدراسیون‌ها در اولین فرصت برگزار شود اما تا زمانیکه نتیجه استعلام نهایی کاندیداها اعلام نشود، نمی‌توان اقدامی برای برگزاری مجمع داشت.

وی در مورد وضعیت سرپرست‌ها برای حضور در انتخابات و اینکه در نشستی مشترک میان وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و معاون ورزش قهرمانی نسبت به عدم حضور سرپرستان در انتخابات توافق شده است، گفت: از نشست این افراد بی اطلاعم اما استراتژی و سیاست وزارت ورزش اینگونه است که به منظور جلوگیری از ایجاد شائبه طرفداری از کاندیدایی خاص، سرپرستان صرفاً برگزارکننده انتخابات باشند. سرپرست‌ها مأمور به برگزاری انتخابات هستند.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها ابراز امیدواری کرد که با مشخص شدن نتیجه استعلام از وضعیت کاندیداها، هر چه زودتر شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم شود.

کد N2161025

وبگردی