آفتاب
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

تکرار یک راه بن بست برای واشنگتن / پتروشیمی ایران تحریم شدنی نیست

تکرار یک راه بن بست برای واشنگتن / پتروشیمی ایران تحریم شدنی نیست

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی با بیان اینکه پتروشیمی را مثل نفت نمی‌توان رصد کرد، تاکید کرد: ما کار خودمان را می‌کنیم. صادرات پتروشیمی همچنان ادامه خواهد داشت و ما در این زمینه برنامه ریزی مدونی داریم که اعمال خواهد شد و مشکلی برای دور زدن تحریم‌ها نداریم

احمد مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اظهاراتی مبنی بر تحریم پتروشیمی بعد از تحریم نفت ایران اظهار داشت: در دوره قبل تحریم‌ها، نیز پتروشیمی را بطور جداگانه تحریم کردند و حتی اوباما امضا کرد که پتروشیمی ایران جداگانه به لیست تحریم‌ها اضافه شود اما کاری نتوانستند بکنند، به طوری که در مذاکرات 1+5 پیشنهاد شد تحریم پتروشیمی را لغو کنند، علت هم این بود که نمی‌توانستند تحریم کنند.

وی با بیان اینکه پتروشیمی را مثل نفت نمی‌توان رصد کرد، تاکید کرد: ما کار خودمان را می‌کنیم. صادرات پتروشیمی ادامه دارد برنامه ریزی مدونی برای دور زدن تحریم‌ها داریم که اعمال خواهد شد و مشکلی از این بابت نیست.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی خاطرنشان کرد: به همان اندازه که ترامپ و تیمش راه‌های جدید را برای تحت فشار قرار دادن ایران دنبال می‌کنند ما هم تدبیر کرده و مسیرهای جدیدی را برای فروش محصولات و دور زدن تحریم‌ها طی می‌کنیم.

وی میزان صادرات محصولات پتروشیمی را در سال 97 مناسب دانست و گفت:  صادرات سال گذشته بالای 11 میلیارد دلار بوده که رقم خوبی است.

به گزارش ایلنا، مارک دوبوویتز، مدیر بنیاد دفاع از دموکراسی در صفحه توییتر خود نوشته بود: «هدف بعدی، پتروشیمی جمهوری اسلامی»

محصولات پتروشیمی ایران، ۳۲ درصد از درآمد غیر نفتی ایران را تشکیل می دهد که تقریبا معادل سالانه ۱۴ میلیارد دلار است.

کد N2160447

وبگردی