آفتاب
وزیر ارشاد مطرح کرد

مراودات مؤثر حجت الاسلام قاضی عسگر با جهان اسلام

مراودات مؤثر حجت الاسلام قاضی عسگر با جهان اسلام

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه حجت الاسلام قاضی عسگر مراودات خوبی با جهان اسلام برقرار کرد، گفت: توجه به کرامت، عزت و رفاه زائران حج و عتبات، مورد تأکید وی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس صالحی در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: حجت‌الاسلام قاضی عسگر در مدت فعالیت خود اقداماتی مانند پژوهشگاه حج و کتابخانه حج را در دستور کار قرار داد که توانست خدمات شایسته‌ای را انجام دهد.

وی افزود: در حوزه آموزش حضوری و مجازی و توجه به گروه‌های متنوع مخاطبان از جمله اقداماتی بود که وی انجام دادند و در مجموع شاهد روند قابل توجه پیشرفت در حوزه حج بودیم و در ابعاد معرفت افزایی در فضای جریان حج و زیارت اقدامات شایسته‌ای انجام شد و همچنین با مراوداتی که با جهان اسلام و عربستان انجام شد و ارتباطات قابل توجهی که به شکل طبیعی و مویرگی انجام شد، توانست اتفاقات خوبی را برای ارتباطات ایران اسلامی با جهان و جهان اسلام فراهم کند.

صالحی گفت: مراودات هوشمندانه حجت‌الاسلام قاضی عسگر علیرغم فراز و نشیب‌هایی که با عربستان داشتیم همراه با در نظر گرفتن عزت ایران اسلامی از جمله اقدامات وی بود.

وی تأکید کرد: در حوزه خدمات رفاهی، ارتباط مؤثری در پیگیری امور حج و زیارت زائران داشت و پیگیری‌های خاص و مسئولیت پذیرانه ای را در ارتباط با حج و زیارت به نحو کامل دنبال کردند و مسئله کرامت، عزت و رفاه حجاج برای وی بسیار جدی بود.

وزیر ارشاد اظهار داشت: مجموع کارکردهای حجت‌الاسلام قاضی عسگر جایگاه وی را در تاریخ ایران پایدار و ماندگار کرده است و امروز که با اصرار وی دیگر شاهد حضورشان در بعثه مقام معظم رهبری نیستیم صد حیف که وی رفت اما فردا که آغاز ماه مبارک رمضان است سد شکر که حجت‌الاسلام نواب آمد.

وی در خصوص حجت‌الاسلام نواب اظهار داشت: با شناختی که از وی داریم نشان می‌دهد که می‌تواند این خلاء را پر کند و ان‌شاءالله دهم پنجم انقلاب در فضای حج و زیارت که تأکید مقام معظم رهبری نیز است، اتفاقات مؤثری رخ دهد.

صالحی تأکید کرد: همانطور که قاضی عسگر از اعتماد مراجع عظام برخوردار بودند، حجت‌الاسلام نواب نیز از این اعتماد برخوردارند و مسئولیت خود را پیش خواهند برد وی سال‌ها دبیرخانه حوزه علمیه را برعهده داشت که ا ین موضوع به کمک حج خواهد آمد.

وی افزود: حجت‌الاسلام نواب سابقه طولانی در حج دارند و از حسن تعامل در فضای مراودات عمومی و تخصصی برخوردارند که تمامی این موارد باعث می‌شود که حضور ایشان پربرکت برای حج و امور معنوی حج و زیارت باشد.

کد N2160191

وبگردی