آفتاب

سرقت ۵ کیلوگرم طلا توسط همکار طلافروش

سرقت ۵ کیلوگرم طلا توسط همکار طلافروش

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری متهم پرونده سرقت پنج کیلوگرم طلاجات از مغازه طلافروشی در منطقه سبزه میدان، خبرداد.

به گزارش ایسنا سرهنگ حمدالله علیزاده، در این باره اظهار کرد: روز ۲۳ اسفند سال گذشته، سرقت از یک مغازه طلافروشی در بازار بزرگ طلا در بازار سبزه میدان به کلانتری ۱۱۳ بازار اعلام شد  که در پی آن ماموران این پلیس به محل سرقت در یک مغازه طلافروشی اعزام شدند. 

وی با بیان اینکه ماموران پس از حضور در محل خبر اولیه سرقت را تایید کردند گفت: با تایید این خبر پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت مغازه طلافروشی» تشکیل شد و برای ادامه روند رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: ماموران با حضور در محل سرقت و بررسی صحنه سرقت اعلام کردند که که سارق یا سارقان، بدون ایجاد هرگونه تخریب درب ورودی مغازه و حتی گاوصندوق، بیش از پنج کیلوگرم طلاجات داخل مغازه به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را سرقت کرده و از محل متواری شدند.


سرهنگ علیزاده با اشاره به شیوه انجام سرقت توسط سارقان گفت: با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان بررسی فرضیه «داخلی بودن سرقت» را در دستور کار خود قرار دادند و با تحقیق از مالباخته و دیگر افراد مرتبط با وی مطلع شدند که یکی از همکاران مالباخته به نام «رامین.ب» که حدودا ۴۵ ساله است از مدتی پیش درگیر مشکلات شدید مالی شده و از زمان سرقت دیگر خبری از وی در دسترس نیست. همچنین مشخص شد که رامین حدود پنج سال با مالباخته ارتباط نزدیک کاری داشته و همین موضوع باعث شده بود تا کلید مغازه را در اختیار داشته باشد به طوری که در غیبت مالباخته نیز به تنهایی در مغازه حضور داشته است.


رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از اظهارات مالباخته و دیگر اقدامات پلیسی رامین به عنوان متهم پرونده شناخته شد گفت: بلافاصله هماهنگی لازم با بازپرس شعبه ۱۴ دادسرای ناحیه ۱۲ تهران انجام شد و کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به محل سکونت و کار رامین در شهرستان اصفهان اعزام شدند و ضمن دستگیری رامین در بازرسی از مغازه طلاسازی‌اش پنج کیلوگرم و ۷۵۰ گرم از طلاجات مسروقه را کشف کردند.

بر اساس گزارش پلیس آگاهی، متهم پس از دستگیری با صراحت به سرقت دسته کلید مغازه مالباخته از حدود دو ماه پیش از سرقت با قصد سوء استفاده از غیبت مالباخته در مغازه، اعتراف و عنوان کرده که به واسطه بدهی دو میلیارد تومانی سرقت از مغازه مالباخته را طراحی کرده و به تنهایی انجام داده است.


رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان اظهار کرد: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت بیش از پنج کیلوگرم طلاجات، قرار چند میلیاردی از سوی بازپرس پرونده صادر شده و در حال حاضر تحقیقات تکمیلی جهت کشف دیگر طلاجات مسروقه در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

[p]انتهای پیام

کد N2159807

وبگردی