آفتاب

سفیر برزیل در تهران: ایران برای مقابله با تحریم‌ها روی ما حساب کند

سفیر برزیل در تهران: ایران برای مقابله با تحریم‌ها روی ما حساب کند

کرمانشاه- ایرنا- سفیر برزیل در ایران گفت: تحریم‌های ضدایرانی آمریکا ناجوانمردانه است و اگر لازم باشد ایران می‌تواند در این زمینه روی برزیل حساب کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «رودریگو دی آزردو سانتوس» روز یکشنبه در دیدار استاندار و مدیران اقتصادی استان کرمانشاه در محل استانداری افزود: پیش از اینکه به عنوان سفیر به ایران بیایم چهار بار به کشور شما سفر کردم و در این سفرها دریافتم که ایرانیان مردمی مقاومند و می‌توانند مشکلات را پشت سر بگذارند.
سفیر برزیل در ایران گفت: پس از ملاقات‌هایی که با وزیران و استانداران جمهوری اسلامی ایران داشته‌ام، متوجه شدم که ایران کشور بزرگی در منطقه است و با سرعتی که در پیشرفت دارد به یک قطب خیلی بزرگ در دنیا تبدیل می‌شود.
سانتوس گفت: تعدادی از بانک‌های برزیل با بانک‌های ایرانی تعامل دارند و می‌توانیم از این طریق در بخش اقتصادی و انتقال سرمایه با هم کار کنیم.
به گفته او «درباره انتقال سرمایه به ایران هیچ مشکلی از طرف بانک‌های برزیلی نداریم اما اگر درباره انتقال ارز و سرمایه شرکت‌های برزیلی به ایران مشکلی وجود داشته باشد، می‌‌توانیم این همکاری را به صورت کالا به کالا انجام دهیم».
سفیر برزیل در ایران با اشاره به دیدار خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جمع‌بندی خوبی را برای صادرات دستگاه‌های بیمارستانی و بهداشتی با فناوری روز به ایران داشتیم.
سانتوس همچنین از همکاری برزیل با کرمانشاه در زمینه پتروشیمی، آب، کشاورزی و معادن طبیعی استقبال کرد و قول داد که زمینه همکاری و تعامل تجار برزیلی و کرمانشاهی را فراهم کند.
تبادلات تجاری برزیل و ایران در سال گذشته حدود 2.5 میلیارد دلار بوده که البته بخش عمده آن واردات جمهوری اسلامی است.
همچنین 2 میلیارد دلار دیگر از محصولات سایر کشورها از طریق برزیل به ایران صادر می‌شود.
ذرت، گوشت و سویا مهمترین واردات ایران از برزیل است و کف پوش‌ها، انگور بی‌دانه، پسته، کشمش و ظروف شیشه‌ای هم مهمترین اقلام صادراتی جمهوری اسلامی به برزیل است.
استان کرمانشاه پر از ظرفیت های بزرگ و متعدد اقتصادی و درآمدزایی است؛ از وجود 600 هزار جوان 15 تا 29 ساله و بیش از 900 هزار هکتار زمین آماده کشت با منابع آبی مناسب گرفته تا وجود معادن متعدد و ظرفیت های پرشمار گردشگری و داشتن چهار بازارچه و 2 گمرک رسمی در ‌مرز عراق.
کرمانشاه با وسعت حدود 25 هزار کیلومتر مربع، 1.5 درصد از مساحت کل کشور(هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان است.
7444/8066
کد N2159656

وبگردی