آفتاب
برای اولین‎بار انجام می‎شود؛

اعزام کاروان المپیک ۲۰۲۰ به توکیو با پرواز چارتر

اعزام کاروان المپیک ۲۰۲۰ به توکیو با پرواز چارتر

استفاده از پرواز «چارتر» برای اعزام کاروان ایران به المپیک ۲۰۲۰ توکیو در برنامه کمیته ملی المپیک قرار دارد؛ این در حالی است که پیش از این هیچ‎یک از کاروان‎های المپیکی اعزام اینچنینی نداشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، با سهمیه‌ای که هفته گذشته توسط نجمه خدمتی و در تیراندازی به دست آمد، کاروان ورزش ایران برای شرکت در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک به طور رسمی شکل گرفت.

بدین ترتیب اقدامات و برنامه ریزی های کمیته ملی المپیک و مدیرانش برای اعزام این کاروان به توکیو از این پس با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد. یکی از این اقدامات در رابطه با چگونگی اعزام کاروان است و رایزنی‌هایی که در این زمینه باید با شرکت‌های هواپیمایی انجام شود.

مدیریت کمیته ملی المپیک قصد دارد کاروان المپیک ۲۰۲۰ را با استفاده از پرواز «چارتر» راهی توکیو کند؛ این در حالی است که پیش از این هیچیک از کاروان های المپیکی اعزام اینچنینی نداشته‌اند. البته معمولاً کاروان‌های پارالمپیک برای بازی‌های پارا آسیایی و پارالمپیک با پرواز چارتر به محل برگزاری رقابت‌های خود می‌روند تا حدود یک هفته پیش از آغاز مسابقات در محل آن مستقر شده و بتوانند در دوره‌های کلاسبندی حضور داشته باشند.

برای اعزام اینچنینی کاروان المپیک اما هیچ گاه و برای هیچ دوره‌ای اتفاق نظر وجود نداشته در حالی که معمولاً به خاطر محل برگزاری رویداد و اختلاف ساعت بالای آن، موضوع مهمی مانند «جت لگ» شدن افراد اعزامی وجود داشته است. در این شرایط برخی مربیان به اعزام زودهنگام تیم خود برای جلوگیری از اختلال ساعت درونی بدن و کنترل آن نسبت به زمان کشور میزبان تاکید داشتند اما برخی مربیان هم نظری مخالف داشتند و ترجیح می‌دادند که به صورت شبانه و یک روز پیش از آغاز مسابقات شأن اعزام شوند.

با همه اینها و برای دوره پیش روی بازی‌های المپیک، اعزام با پرواز چارتر در برنامه کمیته ملی المپیک قرار داده شده تا در صورت فراهم شدن همه شرایط محقق شود.

به نظر می‌رسد صالحی امیری به منظور مدیریت هزینه‌ها چنین اعزامی را برای کاروان المپیک توکیو پیشنهاد داده است. در این زمینه قرار است با شرکت‌های هواپیمایی داخلی رایزنی‌های لازم صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و دومین دوره بازی‌های المپیک از ۲۴ جولای سال ۲۰۲۰ با برگزاری مراسم افتتاحیه به صورت رسمی در توکیو ژاپن آغاز شده و تا ۹ آگوست ادامه خواهد داشت.

ورزشکاران شرکت کننده در این دوره بازی‌ها در ۳۳ رشته و ۳۳۹ رویداد با هم رقابت خواهند داشت. سافت بال اولین رشته‌ای است که رقابت شرکت کنندگان در آن برگزار می‌شود. رقابت‌های این رشته دو روز پیش از افتتاحیه آغاز می‌شود.

کد N2158453

وبگردی