آفتاب

تلویزیون ژاپن: تحریم نفت ایران باعث افزایش بهای انرژی می شود

تلویزیون ژاپن: تحریم نفت ایران باعث افزایش بهای انرژی می شود

پکن- ایرنا- تلویزیون دولتی ژاپن با اشاره به تمدید نشدن معافیت برای خریداران نفت ایران از سوی آمریکا گفت: تحریم نفت ایران منجر به افزایش بهای نفت خام در بازارهای بین المللی می شود.

به گزارش ایرنا تلویزیون 'ان.اچ.کی' ژاپن روز پنجشنبه گزارش کرد: آمریکا به معافیتی که به کشورهایی از جمله ژاپن اجازه می داد بدون اینکه مشمول تحریم آمریکا شوند از ایران نفت وارد کنند، امروز پایان می دهد و همین موضوع باعث نگرانی ها در مورد افزایش بهای نفت شده است.
گزارش می افزاید: ژاپن حدود پنج درصد از کل نفت خام وارداتی خود را از ایران وارد می کند به همین دلیل عمده فروشان نفت در ژاپن بارها خواستار ادامه این معافیت شده بودند.
گزارش می افزاید: کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی به دنبال مذاکره با آمریکا برای ادامه معافیت خرید نفت ایران هستند چین و ترکیه نیز با این اقدام آمریکا مخالف هستند و بنظر نمی رسد که بلافاصله خرید نفت خام از ایران را متوقف کنند.
تلویزیون ژاپن در گزارش دیگری به انعکاس گشایش نمایشگاه نفت ایران پرداخته و آورده است: ایران بدون توجه به تحریم های آمریکا، نمایشگاه بین المللی نفت و گاز تهران را به عنوان بزرگترین نمایشگاه نفت در خاورمیانه با حضور یک هزار شرکت دایر کرده است.
بر اساس این گزارش، 'بیژن زنگنه' وزیر نفت ایران، در این نمایشگاه عنوان داشت آمریکا امیدوار است میزان صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما موفق نخواهد شد.
وی افزود: هر کسی که از نفت به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می کند، باید پذیرای عواقب آن نیز باشد.
**آساق**1904**
کد N2157492

وبگردی