آفتاب
رئیس سازمان فضایی مطرح کرد؛

ورود سرمایه گذاران جسور به حوزه فضایی/ ساخت منظومه های ماهواره ای

ورود سرمایه گذاران جسور به حوزه فضایی/ ساخت منظومه های ماهواره ای

رئیس سازمان فضایی ایران از برنامه ریزی برای مشارکت و تعامل با بنگاه‌های اقتصادی و ورود سرمایه گذاران جسور به حوزه فضایی کشور در راستای بسترسازی ساخت منظومه های ماهواره ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی براری با اشاره به بازدیدی که از محصولات فناورانه حوزه فضایی دانشگاه علم و صنعت داشت، در اینستاگرام نوشت: جوانان مهمترین سرمایه کشور هستند و بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، لازم است تا بستر مناسب برای حضور جوانان خلاق در عرصه‌های فناوری و اقتصادی حوزه فضایی را در ورود به گام دوم انقلاب و تحقق آرمان‌های آن مهیا کنیم.

وی گفت: امروز در تمام ارکان حوزه فضایی، چه در بالادست و چه در پایین دست، جوانان متخصص و خلاق کشور خوش درخشیده اند و دستاوردهای ممتازی را برای کشور به ارمغان آورده اند.

رئیس سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: در مراسم بزرگداشت دستاوردهای دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علم و صنعت، از ۳۰ محصول فناورانه در حوزه‌های فضایی، نانو، انرژی، محیط زیست و بیوتکنولوژی که حاصل مشارکت جوانان با انگیزه و خلاق این دانشکده طی ۵ سال اخیر است، بازدید کردم.

براری افزود: در این مراسم پیشنهاد شد تا با مشارکت و تعامل با بنگاه‌های اقتصادی و ورود سرمایه گذاران جسور به حوزه فضایی، بتوانیم بسترساز توسعه کسب و کارها در حوزه طراحی و ساخت ماهواره‌های عملیاتی و منظومه‌های ماهواره‌ای باشیم و روند تجاری سازی محصولات فناورانه و تثبیت صنعت فضایی را با شتاب بیشتر طی کنیم.

کد N2156419

وبگردی