آفتاب

داورزنی: توجه به رسالت باشگاه داری، آینده نسل جوان را تضمین می کند

داورزنی: توجه به رسالت باشگاه داری، آینده نسل جوان را تضمین می کند

تهران- ایرنا- معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: موضوع باشگاه داری رسالتی جدی دارد و توجه به آن می تواند آینده ورزش کشور و نسل جوانان را منظر اخلاقی و تربیتی تضمین کند.

به گزارش ایرنا «محمدرضا داورزنی» روز سه شنبه در آیین نخستین اعطای تندیس ملی باشگاه داری با بیان این مطلب افزود: زمانی باشگاه ها به شیوه سنتی در بخش پرورش اندام فعالیت داشتند اما امروز با توسعه علم رشته های مختلف از تکنولوژی روز استفاده می کنند.
وی درباره تقدیر از باشگاه های برتر برای نخستین نیز گفت: این طرح بسیار مهم و خوبی است که به الگوی سازی منجر می شود.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان افزود: موضوع باشگاه داری رسالتی جدی دارد و توجه به آن می تواند آینده ورزش کشور و نسل جوانان را منظر اخلاقی و تربیتی تضمین کند.
داورزنی ادامه داد: باشگاه داری و کنترل جدی آنها، استانداردسازی و توجه علمی به آن بسیار مهم است.
وی به نقش مربی در تربیت نسل جوان ورزشکاران اشاره کرد و گفت: مربیان نقش کلیدی در تربیت نیروی جوانان و نوجوانان دارند و امروز همه ما از بداخلاقی های ورزشی رنج می بریم و این مساله آستانه تحمل جامعه را کاهش داده است.
معاون وزیر ورزش افزود: باید از ظرفیت علمی دانشگاه در محیط ورزشی بیشتر استفاده کرد و ایده آیین طرح خوبی در مسیر استاندارد سازی باشگاه هاست.
داورزنی گفت: باشگاه فقط فوتبال و استقلال و پرسپولیس نیست و انتظار داریم رسانه ها نگاه شان فقط به چند تیم سرخآبی و تراکتورسازی و سپاهان محدود نشود.
وی اظهار داشت: اگر محیط ورزشی ناامن باشد خانواده ها نگران می شوند. ما آمارهای بدی در موضوع مکمل هایی که مربیان به نسل جوان تجویز می کنند، داریم که مخرب کننده است و نسل جوان را تهدید می کند.
معاون وزیر ورزش و جوانان درباره آمارهای باشگاه های ورزشی گفت: 25هزار باشگاه در کشور شناسایی شده است که چهار هزار باشگاه در حوزه زنان و 9هزار و 100 باشگاه در بخش مردان فعال هستند و یک هزار و 270 باشگاه به صورت 2 منظوره در رده های مختلف سنی کار می کنند.
وی افزود: پنج هزار میلیارد برای باشگاه ها سرمایه گذاری شد و برای 260هزار نفر در باشگاه ها اشتغال زایی شده است.
معاون وزیر ورزش ادامه داد: قرار نیست در باشگاه ها تنها بدنبال تقویت انسان هایی باشیم که بدنبال بزرگ کردن عضله های خود باشند. زیرا این موضوع باعث افت جامعه است.
داورزنی گفت: دانشکده های تربیت بدنی که در گذشته انگشت شمار بودند، امروز فارع التحصیلان زیادی در بخش دکترا تربیت کرده اند که این موضوع باعث خروج باشگاه ها از حالت سنتی و رفتن به سمت علمی شدن بود.
وی اضافه کرد: با برگزاری این مراسم و اعطای تندیس ملی باشگاه داری بدنبال شناسایی باشگاه هایی هستیم که استانداردها را رعایت می کنند و محیط امنی را از نظر فنی و اخلاقی و تربیتی ایجاد کرده اند.

** نخستین تندیس ملی باشگاه برتر به سایپا اهدا شد
نخستین تندیس های ملی باشگاهداری روز سه شنبه به 13 باشگاه فعال در حوزه های ورزش قهرمانی و همگانی اعطا و باشگاه ساپیا به عنوان باشگاه برتر حرفه ای معرفی شد.
در این مراسم از باشگاه سایپا به عنوان باشگاه برتر و شهرداری تبریز هم در حوزه سرمایه گذاری و حمایت مالی تجلیل شد.
در بخش قهرمانی و همگانی 11 باشگاه تجلیل شدند.
تندیس ملی در حوزه معماری به مجموعه حس خوب زندگی، در حوزه محیط زیست به استخر چهار فصل مجموعه انقلاب، در حوزه سلامت به مجموعه پزشکی راسپینا، در حوزه مسئولیت اجتماعی به مجموعه یزدان مهر یزد، در حوزه فنی ورزشی به مجموعه اکسیر زنجان و سن کلاپ تهران و در حوزه برندینگ به مجموعه بلوک 68 تهران اعطا شد.
همچنین تندیس ملی باشگاه داری در حوزه سرمایه گذاری به مجموعه ورزشی جوان-تهران، در حوزه سالمندان به مجموعه المپیک شهر ایلام، در بخش استارت اپ به سینامرند تبریز و در حوزه استعدادیابی باریج اسانس اعطا شد.
همچنین در حوزه ورزش معلولان و جانباران از باشگاه علم رستا آمل تقدیر شد. آیین اعطا تندیس ملی باشگا هداری با همکاری دانشگاه تهران و وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
ورزشی**9250**9129
کد N2155659

وبگردی