آفتاب
در نمایشگاه کتاب تهران صورت گرفت؛

عرضه خاطرات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در سال۷۴ با چاپ چهارم

عرضه خاطرات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در سال۷۴ با چاپ چهارم

کتاب «مرد بحران‌ها» شامل خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال ۷۴ با چاپ چهارم توسط دفتر نشر معارف انقلاب در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «مرد بحران‌ها (کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی ۱۳۷۴)» اثر لیلی هاشمی نوه آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی با محوریت خاطرات سال ۷۴ این شخصیت، با نسخه‌های چاپ چهارم خود در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

لیلی هاشمی فرزند یاسر هاشمی و نوه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که این کتاب با اهتمام او به چاپ رسیده و معتقد است سال ۷۴ سخت‌ترین سال دوره ۸ ساله سازندگی در زندگی پدربزرگش بوده است. به گفته این پژوهشگر، هاشمی رفسنجانی از روز شنبه اول فروردین ١٣٦٠ تا شنبه ١٨ دی ١٣٩٥، یعنی یک روز پیش از درگذشتش، خاطراتش را به‌طور روزانه ثبت کرده است.

چاپ اول کتاب «مرد بحران‌ها» سال گذشته به بازار آمد.

کتاب دیگری که دفتر نشر معارف انقلاب در نمایشگاه کتاب عرضه کرده، شانزدهمین جلد از مجموعه «سردار سازندگی» است که مربوط به خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۷۵ است. این کتاب توسط احسان هاشمی فرزند محسن هاشمی، دیگر نوه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گردآوری و تدوین شده است.

در این کتاب خاطرات مربوط به پایان دوره سازندگی و اتفاقاتی که منتهی به وقایع دوم خرداد شدند، درج شده‌اند. این کتاب ۸۴۰ صفحه دارد و در آن بیش از ۵۰۰ عکس و سند از سال ۷۵ و مسائل سیاسی آن دوران چاپ شده است.

کد N2154811

وبگردی