آفتاب

اوگاندا بر تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد

اوگاندا بر تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه اوگاندا در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور ضمن تاکید بر وجود اراده لازم نزد مقامات اوگاندایی به منظور تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران، از همکاری با شرکت های ایرانی برای مشارکت در پروژه ها و طرح های توسعه اقتصادی اوگاندا استقبال کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از سفارت ایران در اوگاندا ، «سام کوتسا» در دیدار 'سید مرتضی مرتضوی' افزود: اوگاندا تلاش کرده است زمینه ها و تسهیلات لازم را برای جذب سرمایه گذاری و همکاری شرکت های خارجی فراهم کند و در این راستا از شرکت های علاقه مند ایرانی نیز دعوت به حضور در اوگاندا و جلب همکاری می کند.
وزیر خارجه اوگاندا ضمن غیر قابل قبول خواندن رویکرد یکجانبه برخی از کشورهای خاص، افزود: اوگاندا کشوری مستقل است و خود را ملزم به تبعیت از دیگران جهت اعمال فشار برای عدم همکاری با ایران نمی داند.
سام کوتسا، همچنین بر اراده کشورش جهت تداوم و تقویت همکاری های ایران و اوگاندا در سازمان های بین المللی و منطقه ای تاکید کرد.
وزیر خارجه اوگاندا همچنین با تشکر از دعوت همتای ایرانی ابراز امیدواری کرد تا طی چند ماه آینده از جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.
سفیر کشورمان نیز در این دیدار ضمن مرور وضعیت موجود همکاری های دو جانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی، بر لزوم تسریع در حل موانع موجود و تلاش بیشتر جهت اجرایی شدن تفاهم های دوجانبه تاکید کرد.
مرتضوی همچنین بر استفاده از تجارب ارزشمند شرکت های دانش بنیان و توانمندی های بالای شرکت های ایرانی از جمله شرکت هایی که نمایندگانشان در جریان سفر سال گذشته «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان و همچنین سفر مهر ماه سال جاری «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری کشورمان، از اوگاندا دیدار کرده ، تاکید کرد.
خاورم**1418**1586
کد N2153012

وبگردی