آفتاب
مسئول غرفه انتشارات «طوطی» در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد

اولویت آثار تالیفی برای نوجوانان در نشر «طوطی»

اولویت آثار تالیفی برای نوجوانان در نشر «طوطی»

انتشارات طوطی می‌کوشد با انتشار آثار تالیفی در حوزه رمان نوجوان ذائقه مخاطبان نوجوان ایرانی را تغییر دهد.

هادی برخورداری از مسئولان غرفه انتشارات طوطی به خبرنگار مهر گفت: میزان فروش این انتشارات نسبت به سال گذشته در همین زمان ۴۰ درصد کاهش داشت.

وی ادامه داد: در سی‌و دومین دوره نمایشگاه با ۳۳ عنوان کتاب چاپ نخست حضور داریم. ۱۶ عنوان از این آثار در روزهای ابتدایی نمایشگاه رونمایی شد و قرار است ۳ عنوان دیگر هم در روزهای آتی رونمایی شوند.

برخورداری با بیان این‌که این انتشارات قانون کپی‌رایت را رعایت می‌کند، گفت: در طول نمایشگاه با ناشران و نویسندگان چینی که به نمایشگاه کتاب آمده‌اند مذاکراتی داشته‌ایم. همچنین قرار است در این دوره با ناشرانی از چند کشور دیگر نیز رایزنی‌هایی برای فروش رایت آثارمان به آن‌ها داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ۷۰ درصد آثار انتشارات طوطی برنده جایزه‌های ادبی است. در نمایشگاه کتاب امسال کتاب «چتری با پروانه‌های سفید» پرفروش شد. این کتاب نوشته فرهاد حسن‌زاده است که به فرهنگ سال نو در ایران می‌پردازد.

برخورداری درباره رویکرد انتشارات طوطی در انتشار آثاری برای نوجوانان گفت: ما بر نگارش آثاری برای نوجوانان تاکید داریم اما متأسفانه ذائقه نوجوانان ایرانی خواندن آثار ترجمه است و تغییر این ذائقه کاری زمان‌بر است. معتقدم ناشران نیز باید تلاش کنند تا آثار تألیفی در حوزه رمان و داستان نوجوان رشد کند. همچنین ضروری است که قلم نویسندگان برای چنین آثاری ارتقا یابد.

کد N2151275

وبگردی