آفتاب

درآمد نشر شاهد در نمایشگاه کتاب به سیل‌زده‌ها اهدا می‌شود

درآمد نشر شاهد در نمایشگاه کتاب به سیل‌زده‌ها اهدا می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: درآمد حاصل از فروش آثار نشر شاهد در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب به مناطق سیل‌زده اهدا می‌شود.

رحیم نریمانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: با توجه به اینکه سیل در آغاز سال 98 برخی از مناطق کشور از جمله لرستان، خوزستان، گلستان و برخی دیگر از استان‌های کشور را دربر گرفت، به همین منظور تصمیم گرفته شد که مبالغی که در غرفه نشر شاهد در نمایشگاه کتاب جمع‌آوری شود، به نفع سیل‌زدگان باشد تا بتوانند بخش کوچکی از مشکلات خود را از این طریق حل کنند.
وی تصریح کرد: مراسم تجلیل از نویسندگان برتر حوزه ایثار و شهادت و مراسم ژانر کودک و نوجوان نیز از جمله برنامه‌های غرفه نشر شاهد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال است.
به گفته نریمانی، نشر شاهد با عرضه 200 عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و برگزاری دو نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب و رونمایی از تازه‌ترین کتاب‌های حوزه ایثار و شهادت، حضوری فعال دارد.
وی با بیان اینکه تمام تلاش نشر شاهد این است که بازدیدکنندگان را به خرید کتاب‌های موجود در این غرفه تشویق کنیم تا با کسب درآمد بیشتر، مبالغ بیشتری به سیل‌زدگان داده شود، ادامه داد: همچنین در این غرفه امکان گرفتن عکس یادگاری با تمثال‌ها و عکس‌های شهدا را داریم که به‌صورت تخته شاسی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه خرید از غرفه نشر شاهد در نمایشگاه کتابف شامل تخفیف خواهد بود، اظهار داشت: افراد می‌توانند از هتل‌های کوثر با تخفیف استفاده کنند، همچنین یک کارگاه آموزشی درباره آسیب‌شناسی کتاب‌های علمی حوزه کودکان و نوجوانان با حضور مصطفی رحماندوست برگزار خواهد شد.
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت 1398 در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است. غرفه نشر شاهد در شبستان اصلی، سالن خانلری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پذیرای علاقه‌مندان به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی در فضای 130 هزار مترمربع آغاز به کار کرده که در بخش داخلی 2 هزار و 559 ناشر شرکت دارند که از این میان هزار و 500 ناشر به بخش عمومی، 350 ناشر به بخش کودک، 500 ناشر به بخش دانشگاهی، 109 ناشر به بخش آموزشی و 100 ناشر نیز به بخش دیجیتال تعلق دارند.
همچنین 800 ناشر خارجی در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده‌اند که 150 ناشر عرب و 650 ناشر لاتین را شامل می‌شود. به همین ترتیب حدود 138 هزار عنوان کتاب در بخش خارجی ارائه شده است و از 30 کشور به نمایشگاه کتاب آمده‌اند. 41 هزار عنوان از این کتاب‌ها چاپ‌های نخست سال 2016 تا 2019 هستند.
ساعت بازدید از نمایشگاه کتاب تهران از ساعت 10 تا 20 است که در روزهای تعطیل امکان تمدید این ساعات وجود دارد.
اجتمام* 7268*1834** 1055
کد N2151242

وبگردی