آفتاب

تفسیر «کوثر» رونمایی شد

تفسیر «کوثر» رونمایی شد

تفسیر «کوثر» در قم رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، شامگاه پنج‌شنبه مراسم رونمایی از کتاب تفسیر «کوثر» اثر آیت‌الله یعقوب جعفری با حضور آیت‌الله العظمی سبحانی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

[p]آیت‌الله یعقوب جعفری در این مراسم گفت: در خصوص این تفسیر باید گفت که بنده خواستم یک تفسیر به فهرست کتب تفسیری شیعه بیافزایم زیرا خداوند ما را به تدبر در آیات خود دعوت کرده است؛ هر کسی به اندازه گنجایش خود می‌تواند از قرآن کریم استفاده کند و از نظر روایات و خود قرآن راه برای تدبر قرآن باز است.

[p]این مفسر قرآن با ذکر این مطلب که ائمه ما در خصوص تفسیر به رای تاکیدات جدی داشته‌اند، یادآور شد: این اثر، تفسیر اجتهادی و جامع است؛ در این تفسیر از تفسیر قرآن به قرآن، اقوال مفسران و روایات استفاده شده است؛ روایات تفسیری که ۲۰ سال با آنها زندگی کرده‌ام. حداقل یک چهارم قرآن در روایات ما وارد نشده است.

[p]جعفری اظهار کرد: در قسمتی که روایاتی در دست داریم، بیش از نیمی از آنها روایات فضایل است که آن نیز دارای بحث مفصل است؛ از آن گذشته نیز برخی از این روایات از روایاتی نقل شده که مشکل دارند و روایات ضعیفی هستند؛ مثلا بیشتر روایات فضایل از احمد ابن محمد سیاری نقل شده است که علمای رجال ما او را کذاب می‌دانند.

[p]او در ادامه گفت: روایات تفسیری ما تنقیح نشده، در حالی که روایات فقهی تنقیح شده است و وقتی امروزه به یک کتاب فقهی استدلالی می‌رسیم می‌توانیم به روایاتی استدلال کنیم، ولی در روایات تفسیری این‌چنین نبوده است.

[p]در این مراسم آیت‌الله العظمی سبحانی و حجج‌الاسلام والمسلمین بنیادی و میرکتولی به سخنرانی پرداختند.

[p]انتهای پیام

کد N2150995

وبگردی