آفتاب

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی: "شهید شفیع‌زاده" سربازی شایسته برای اسلام بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی: "شهید شفیع‌زاده" سربازی شایسته برای اسلام بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که شهید شفیع‌زاده سربازی شایسته برای اسلام و امام زمان(عج) بود، اظهار کرد: شاگردی و همجواری با شهید آیت الله مدنی بزرگترین توفیق و پاداشی بود که خداوند به شهید شفیع‌زاده عنایت کرده بود که نتیجه این هم‌نشینی در رفتار وی بروز یافت.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسن شفیع‌زاده با بیان این‌که بزرگداشت مقام شهدا که سرآمدان مردم روزگار هستند، کار بسیار ارزشمندی است، افزود: یادواره‌ها و بزرگداشت‌ها از جمله اقدامات باارزشی است که فرهنگ شهادت و ایثار را به نسل جدید و جوان منتقل می‌کند.

[p]وی افزود: بزرگداشت شهدا، احیای نام و تحقیق در مورد فعالیت‌هایشان، تولید و انتشار آثاری از شهدا، بررسی زندگانی و اقدامات جهادی شهدا و… از جمله کارهای با ارزشی است که باید در قبال رشادت‌های شهدا انجام دهیم؛ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز نقش بسیار ارزشمندی در این رابطه دارد.

[p]نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این‌که شهادت، یک معامله دوجانبه و بی‌دغدغه با خداست، گفت: در این معامله شهید از جان و سرمایه اصلی خود در دنیای مادی گذر کرده و درمقابل نیز سعادت ابدی و حیات جاودان و برترین نعمت‌های الهی را دریافت می‌کند.

[p]وی در بخش دیگری از سخنانش به فرآیند شکل‌گیری توپخانه سپاه اشاره کرد و افزود: توپخانه سپاه در سال دوم جنگ به دنبال پیروزی‌های درخشان در عملیات‌ها و به دست آمدن حدود ۲۰۰ قبضه توپ از دشمن، با تلاش افراد خلاق و دوراندیشی چون شهید تهرانی مقدم و شفیع‌زاده بنیان گذاشته شد.

[p]حجت‌الاسلام آل‌هاشم یادآور شد: شهید شفیع زاده بعد از رشادت‌ها و مجاهدت‌های بسیار در هشتم اردیبهشت سال ۶۶ بر اثر اصابت ترکش توپ در عملیات کربلای ۱۰ در منطقه عمومی ماووت به مقام شهادت نائل آمد.

[p]وی با بیان این‌که شهید شفیع‌زاده در پیروزی انقلاب نیز نقش بسیاری در تبریز ایفا کرد، افزود: او در دوران سربازی با علمایی چون شهید آیت‌الله مدنی و آیت‌الله دستغیب شیرازی ارتباط داشت و در پادگان نیز فعالیت‌های بسیاری را جهت راهنمایی نظامیان و خنثی کردن حکومت نظامی انجام می‌داد؛ او در داخل و خارج پادگان نیز به پخش اعلامیه‌ها و نامه‌های امام راحل اقدام می‌کرد.


انتهای پیام

کد N2150620

وبگردی