آفتاب

وزیر دفاع روسیه: تهران و مسکو به مبارزه مشترک با تروریسم ادامه می دهند

وزیر دفاع روسیه: تهران و مسکو به مبارزه مشترک با تروریسم ادامه می دهند

مسکو - ایرنا - وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ایران و روسیه به مبارزه مشترک با تروریسم بین المللی ادامه می دهند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت دفاع روسیه، سرگئی شایگو در دیدار با امیر سرتیپ امیر حاتمی که در حاشیه هشتمین کنفرانس امنیتی مسکو برگزار شد، گفت: همکاری های نظامی ایران و روسیه به سطح عالی رسیده است.
وزیر دفاع روسیه با اشاره به همکاری ایران و روسیه در حل مساله سوریه اظهار داشت: مشارکت در فرمت آستانه نقش مهمی در برقراری آتش بس، بهبودی و عادی سازی اوضاع سوریه دارد.
شایگو در این دیدار با آسیب دیدگان و بستگان قربانیان حادثه سیل در ایران نیز ابراز همدردی کرد و به کمک های انسانی روسیه به سیل زدگان ایران اشاره کرد.
وی در ادامه به وزیر دفاع ایران پیشنهاد کرد در این دیدار مهم ترین موضوعات همکاری های نظامی ایران و روسیه که در سالهای اخیر به سطح عالی رسیده را مورد ارزیابی قرار دهند.
گفتنی است وزیر دفاع ایران از روز سه شنبه برای شرکت در کنفرانس امنیتی مسکو در پایتخت روسیه بسر می برد.
امیر سرتیپ حاتمی روز گذشته در سخنانی در این نشست با قدردانی از اهتمام ‌ژنرال سرگئی شایگو وزیر ‌دفاع فدراسیون روسیه‌ در برگزاری این کنفرانس اظهار داشت: ‌این کنفرانس با درک موثر از شرایط حساس بین‌المللی، تمرکز خود را بر مهم‌ترین چالش امنیتی منطقه معطوف کرده و به همین دلیل انتظار می‌رود نتایج و دستاوردهای مثبتی برای امنیت بین‌الملل داشته باشد.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد از سیاست های کشورهای غربی با بیان اینکه منفعت‌طلبی برخی قدرت‌های غربی، منطقه خلیج فارس و مشخصا جنوب این منطقه را به زرادخانه تسلیحاتی تبدیل کرده است، تاکید کرد: با پایان حضور داعش در عراق و پاکسازی بخش عمده‌ای از سرزمین سوریه از تروریست‌ها، بازسازی این کشورها آغاز شده و دولت و ملت ایران در این مرحله نیز در کنار آنها خواهند بود.
اروپام*391*1346**
کد N2150546

وبگردی