آفتاب

به دنبال آفتاب؛ پیوست نخستین روز نمایشگاه کتاب تهران

به دنبال آفتاب؛ پیوست نخستین روز نمایشگاه کتاب تهران

تهران - ایرنا - سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی امروز آغاز به کار کرد که سرمای پیش‌بینی شده هواشناسی همه را غافلگیر و دست به دامان آفتاب کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی مستقر در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران هرچند سازمان هواشناسی در گزارش های روزهای اخیر خود سرمای روز پنجشنبه و بویژه بعد از برف شب گذشته را در برخی از استان‌ها پیش بینی کرده بود اما گویی دست اندرکاران نمایشگاه این مساله را جدی نگرفتند. همین امر موجب شد بسیاری از غرفه داران، اهالی رسانه، متولیان نمایشگاه و بازدیدکنندگان با سرمای هوای نمایشگاه مواجه شوند و برای گرم شدن روی پله های مصلای امام خمینی (ره) محل برگزاری نمایشگاه، بنشینند و خود را با آفتاب گرم کنند.
غرفه داران کودک و بخش ناشران دانشگاهی و به تبع آن بازدیدکنندگان و حاضران در این بخش ها گویا بیش از دیگران درگیر سرمای هوا هستند و تنها امیدوارند که روزهای آینده با استقبال بیشتر مخاطبان این کاهش دما جبران شود.
سردی هوا در فضای نمایشگاه در حالی است که برخی غرفه داران معتقدند با تعبیه سیستم های گرمایشی می شد این نقص را رفع و از بروز این مشکل پیشگیری کرد.
ادامه چینش کتاب در بسیاری از غرفه ها در حالی که نصف روز از آغاز به کار نمایشگاه گذشته بود، رفت و آمد کولبران کتاب در برخی راهروها و ایجاد مزاحمت در رفت و آمد بازدیدکنندگان، ازدحام مردم در مقابل عابربانک های صدور بن کارت که اعلام شد با ارائه رمز هم قابل استفاده نبودند و نیز قطع شدن دستگاه کارتخوان برخی غرفه ها، ، دیگر مشاهدات روز نخست سی‌ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بود.
در کنار این همه آذین بندی خاص و سنتی برخی غرفه‌ها با سقف حصیر و گلدان های دیواری و یا چینش متنوع و با سلیقه برخی کتاب ها درکنار جنب و جوش مهمانان چینی و استقبال بازدیدکنندگان بویژه جوانان و هم‌وطنان ساکن شهرهای دیگر از نمایشگاه بازار گرمی را در نمایشگاه به راه انداخته بود.
فراهنگ**3009**1355
کد N2150126

وبگردی