آفتاب

وضعیت درمان ایثارگران بهبود می یابد

وضعیت درمان ایثارگران بهبود می یابد

گچساران- ایرنا -عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی برنامه های مناسبی برای بهبود وضعیت درمان ایثارگران و خانواده آنان در دست اقدام دارد که تا پایان بهار امسال نهایی می شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در گچساران اظهار داشت: تامین هزینه های حق پرستار، عمل های اجرایی،تامین هزینه های دارویی و هتیلنگ ایثارگران و خانواده آنان از مواردی است که در مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه برای آن برنامه ریزی شده است.
وی اظهار داشت: بازنگری در بیمه درمان ایثارگران و تشکیل صندوق ذخیره با قابلیت پرداخت هزینه های فاقد بیمه ایثارگران را از برنامه های پیش بینی شده مجلس برای بهبود وضعیت درمان ایثارگران و خانواده آنان ذکر کرد.
نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود جانبازان شیمایی نیازمند کپسول و داروی های خاص گران قیمت،جانبازان قطع نخاع که سه نفر از آنان پرستاری می کنند و یا والدین شهدایی که نیاز به پرستار دارند ،گفت: وظیفه دولت و مجلس برای چاره اندیشی در امور درمانی ایثارگران و خانواده آنان سنگین تر شده است.
جعفرزاده ایمن آبادی به بروز سیل در برخی استان های کشور اشاره کرد و گفت: یکی از آخرین دستگاه هایی که وارد امدادرسانی شد بنیاد شهید بود در صورتی که جامعه ایثارگری نیاز به امدادرسانی سریعتری داشتند.
وی گفت: سالیانه 30 هزار میلیارد ریال برای درمان ایثارگران و خانواده آنان هزینه می شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره وضعیت اشتغال ایثارگران گفت: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل شرایط بد اقتصادی کشور اشتغال بکار ایثارگران مطلوب نبوده است.
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در سفری سه روزه به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده اند.
بازدید از شهرک های صنعتی برای ارزیابی مشکلات کارآفرینان و رونق تولید، بازدید از طرح های بازآفرینی شهری در بافت فرسوده شهر دوگنبدان با هدف اجرا در دیگر مناطق بافت فرسوده کشور از برنامه های اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نخستین روز سفر آنان در گچساران بود.
8143/1662
کد N2149935

وبگردی