آفتاب
معاون وزیر کشور:

امسال 90 درصد واحدهای مسکونی سیل زدگان کشور بازسازی می شود

امسال 90 درصد واحدهای مسکونی سیل زدگان کشور بازسازی می شود

کرج - ایرنا - معاون عمران و توسعه امورشهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه حدود 180 هزار خانه در سیل اخیر آسیب دیدند، گفت: طبق پیش بینی ها 90 درصد واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل تا پایان امسال نوسازی و مرمت می شود.

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان البرز افزود: سیل امسال به طور همزمان 24 استان کشور را درگیر کرد که بحران سراسری به وجود آورد.
وی ادامه داد: استان های گلستان، لرستان و خوزستان بیشترین آسیب را از این حادثه طبیعی دیدند.
جمالی نژاد بیان داشت: اکنون اقدامات موثری برای بازسازی 180 هزار خانه آسیب دیده از سیل پیش بینی شد که طبق بررسی ها 67 هزار واحد مسکونی باید به طور کامل بازسازی شوند و مابقی نیازمند مرمت هستند.
وی گفت: در جریان این سیل بیش از پنج هزار بنای مسکونی در مناطق روستایی کشور تخریب شده و حدود 200 شهر ایران دچار آسیب شده اند.
معاون وزیر کشور ادامه افزود: چهار کمیته شامل کمیته اجتماعی و بهداشتی، مشارکت مردمی، نظارت و بازرسی، تبلیغات و اطلاع رسانی در کنار کمیته بازسازی و نوسازی با هدف بازتوانی هرچه بیشتر مناطق سیل زده تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: در جریان این سیل بیشترین خسارت به استان خوزستان وارد شده، بطوریکه اهواز، آبادان و خرمشهر همچنان دچار مشکل هستند.
معاون عمران و توسعه شهری و امور روستایی وزارت کشور گفت: برای تامین لوازم خانگی آسیب دیدگان از سیل برنامه های ویژه ای داریم.
وی ادامه داد: استان البرز باید در 2 بخش شامل بازسازی و بازتوانی مناطق سیل زده و
مراقبت و پیشگیری از بروز بحران با توجه به پیش بینی ادامه بارش ها تا اواسط خرداد ماه
فعالانه کمک کند.
معاون وزیر کشور اضافه کرد: از مدیران و مردم استان البرز می خواهیم ما را در مرحله بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل را نیز تنها نگذارند.
وی اظهار داشت: خیرین می توانند بازسازی بخشی از مناطق سیل زده را برعهده بگیرند.
وی گفت: البرز از همان ساعت های اولیه حوادث سیل پای کار بود و انتظارمی رود در بحث بازسازی و نوسازی همراهی لازم را داشته باشد.
8029/ 6155
کد N2149933

وبگردی