آفتاب

تصویب خدمات ویژه صندوق نوآوری برای دانش‌بنیان‌های خسارت‌دیده از سیل

تصویب خدمات ویژه صندوق نوآوری برای دانش‌بنیان‌های خسارت‌دیده از سیل

تهران- ایرنا- عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از تصویب خدمات ویژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان در پی خسارت‌های ناشی از وقوع سیل در برخی استان‌های کشور در هیات عامل این صندوق خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، محمدصادق خیاطیان گفت: به‌منظور حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان طرف قرارداد با صندوق نوآوری و شکوفایی که محل اجرای طرح‌هایشان در شهرستان‌های آسیب‌دیده از حوادث سیل اخیر قرار دارد، خدمات ویژه‌ای در هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به تصویب رسیده است.
وی با تأکید بر اینکه براساس مصوبه اخیر درخواست تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان جهت رفع آثار ناشی از سیل از چارچوب تسهیلات صندوق خارج از نوبت بررسی می‌شود، تصریح کرد: همچنین علاوه بر امکان امهال بازپرداخت و تقسیط مجدد آن به‌صورت ویژه برای واحدهای خسارت‌دیده متناسب با حجم خسارت وارده امکان بازنگری در برخی مفاد تسهیلات اعطایی فراهم شده است.
خیاطیان تصریح کرد: صندوق درصدد است با همکاری پارک‌های علم و فناوری و شرکت شهرک‌های صنعتی استانی برآورد کاملی از میزان خسارت واحدهای دانش‌بنیان به عمل‌ آورده و متناسب با آن در چارچوب مصوبه اخیر به شرکت‌های آسیب‌دیده برای رفع مشکلات کمک کند.
به گزارش ایرنا، در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم‌سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است و در این میان، استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.
علمی **9340** 1055
کد N2149728

وبگردی