آفتاب

شکست ذهنی سرخآبی ها - غفار میرزایی*

شکست ذهنی سرخآبی ها - غفار میرزایی*

واقعیت باخت سرخآبی های تهران به نمایندگان فوتبال عربستان فراتر از توان مالی جذب بازیکن خارجی است و باید علل آن را گزاره های ذهنی مربیان و بازیکنان این تیم جستجو کرد.

آنچه بیش از همه در 2 روز گذشته موجب باخت نمایندگان فوتبال ایران شد میزان آمادگی بدنی و ذهنی برای اجرای دستورات مربیان در زمین بود؛ مشکلی که برانکو ایوانکویچ سرمربی پرسپولیس پس از باخت به الاهلی عربستان، صراحتا به آن اقرار کرد و خستگی را عامل این باخت دانست.
پیش فرض فشرده بودن بازی ها و خستگی در حالی به بهانه برای توجیه نتایج سرخآبی ها تبدیل شده است که 2 مربی خارجی این تیم ها (وینفرد شفر و برانکو ایوانکویچ) سابقه فعالیت در لیگ های معتبر اروپایی در کارنامه دارند و به عینه شاهد بودند که در فوتبال حرفه ای روز دنیا، بازیکن باید از لحاظ ذهنی و بدنی برای مسابقه در 72 ساعت آماده باشد.
به نظر می رسد که بازیکنان این 2 تیم افزون بر آنکه از لحاظ ذهنی آمادگی مسابقات فشرده را نداشتند، در باد موفقیت های زودگذر نیز خوابیده بودند؛ موفقیتی که در هفته آخر دور رفت لیگ قهرمانان آسیا، با غلبه نمایندگان ایران بر تیم های عربستانی میسر شد.
خستگی بدنی و اشباح ذهنی ناشی از یک موفقیت زودگذر در حالی در هفته نخست دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا، یقیه 2 تیم مطرح کشور را گرفت که هواداران این تیم ها امیدوار بودند با تکرار نتیجه بازی رفت، شاهد حضور آنان در مرحله حذفی باشند.
امیدی که این روزها به اما و اگر ها گره خورده و این 2 تیم باید در ادامه 6 امتیاز از 2 بازی پیش رو کسب کنند؛ماموریتی که اگر محال به شمار نیاید احتمال آن با چنین بازی هایی کم است.
ناکامی سرخآبی های پایتخت در برابر تیم های عربستانی و قوت گرفتن احتمال حذف آنان در مرحله گروهی، عاملی شد تا هواداران پیش از آغاز رقابت های مرحله حذفی لیگ قهرمانان رویای کسب جام توسط این 2 تیم را از ذهن خود پاک کنند.

--------------
کارشناس ورزشی
کد N2149496

وبگردی