آفتاب

بازگشت پلنگ جویبار با طلای قهرمانی آسیا

بازگشت پلنگ جویبار با طلای قهرمانی آسیا

تهران - ایرنا - «رضا یزدانی» آزادکار کهنه کار و کاپیتان تیم ملی با کسب مدال طلای وزن 97 کیلوگرم قهرمانی آسیا، بازگشت قدرتمندانه ای بعد از دوری 2 ساله به میادین داشت.

به گزارش ایرنا، رقابت های کشتی بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای سوم تا هشتم اردیبهشت ماه در شهر «شی آن» چین برگزار می شود و براساس برنامه مسابقات کشتی آزاد در اوزان 57، 65، 70، 79 و 97 کیلوگرم روز سوم اردیبهشت و رقابت های اوزان 61، 74، 86، 92 و 125کیلوگرم روز چهارم اردیبهشت برگزار می شود.
در وزن 97 کیلوگرم «رضا یزدانی» در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر «سلیم موحامت موحادیف» از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل «ماگومد موسی یف» از قرقیزستان با نتیجه 16 بر 4 پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 3 «علی شیر یرگالی» از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد. یزدانی در دیدار فینال با نتیجه 7 بر 4 از سد آزادکار قدرتمند مغولستانی یعنی «باتزول اولزیسایخان» گذشت و صاحب مدال طلا شد.
یزدانی در سال های 2010 و 2016 نیز در رقابت های قهرمانی آسیا مدال طلا گرفته بود.
رضا یزدانی که بعد از بازی های المپیک 2016 ریو به دلیل مصدومیت در هیچ میدان رسمی به روی تشک نرفته بود، بعد از آنکه غلامرضا محمدی به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد انتخاب شد به اردوی تیم ملی دعوت شد و حتی در اواخر سال گذشته در رقابت های بین المللی جام دانکلوف بلغارستان به مدال برنز دست یافت.
یزدانی با کسب مدال طلا در آسیا از هم اکنون خود را مهیای حضور در رقابت های قهرمانی سال 2019 جهان در قزاقستان و بعد از آن بازی های المپیک 2020 توکیو می کند.
طلا و دو مدال برنز جهان، حضور در سه دوره بازی های المپیک و سه مدال طلای بازی‌های آسیایی، دستاورد حدود یک دهه حضور در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد توسط یزدانی است.
پیش از این بهمن تیموری در وزن 79 کیلوگرم و رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم 2 مدال طلا برای تیم ملی کشتی آزاد ایران کسب کرده بودند. یونس امامی در وزن 70 کیلوگرم و پیمان بیابانی نیز در وزن 65 کیلوگرم در این رقابت ها مدال برنز گرفتند.
رقابت های 5 وزن دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا فردا (چهارشنبه) از ساعت 8 آغاز می شود.
ورزشی**1067**9118**
کد N2148807

وبگردی