آفتاب

نمایندگان از پاسخ های وزیر نفت قانع شدند

نمایندگان از پاسخ های وزیر نفت قانع شدند

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وزیر نفت به سوال نماینده ایذه در مورد خدمات گازرسانی به روستاها و بخش های مختلف کشور قانع شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،«بیژن زنگنه» در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس برای پاسخ به سوال نماینده مردم ایذه مبنی بر این که چرا سیاست های گازی کشور در بخش خدمات گازرسانی به روستاها و بخش های مختلف کشور و گرفتن سهم بازار گاز دنیا غیرعادلانه و ضد منافع ملی بوده است در مجلس شورای اسلامی حضور یافت.
«هدایت الله خادمی» در جلسه علنی عصر امروز مجلس گفت: ایران بعد از آمریکا و روسیه سومین تولید کننده گاز دنیا است اما در حالی که روسیه 18 درصد بازار گاز را دارد، ایران 2 درصد گاز بازار دنیا را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: بازار آینده انرژی بازار گاز است و ما باید حداقل 10 درصد بازار را به دست آوریم، چرا قرارداد گاز با ترکمنستان را قطع کردید؟ قضیه کرسنت به کجا رسید؟
خادمی با بیان این که خودمان باعث برخی از تحریم ها می شویم،اظهارداشت: ما هنوز یک کشور تک محصولی هستیم و آمریکا هر وقت خواست ما را تحریم می کند.
نماینده ایذه در مجلس با بیان این که قرارداد گازی ما با پاکستان باید اجرایی شود گفت: اکثر این پروژه تکمیل شده بود فقط چندین کیلومتر تا نقطه صفر مرزی مانده بود که بایستی انجام دهید چه پاکستان آمادگی داشته ،و چه نداشته باشد.
به گزارش ایرنا، خادمی پس از توضیحات زنگنه از پاسخ های وی قانع نشد و تصمیم گیری در این زمینه به رای نمایندگان گذاشته شد که با 112 رای موافق، 54 رای مخالف و 3 رای ممتنع از 195 نماینده حاضر پاسخ های وزیر نفت را قانع کننده دانستند.
سیام**9121**1058 **2021**
کد N2148707

وبگردی