آفتاب
طی تفاهم نامه سازمان فنی و حرفه ای با بنیاد شهید انجام می شود؛

پیش بینی آموزش بیش از ۳ هزار نفر از ایثارگران

پیش بینی آموزش بیش از ۳ هزار نفر از ایثارگران

طی تفاهم نامه سازمان فنی و حرفه ای با بنیاد شهید پیش بینی آموزش بیش از ۳ هزار نفر از ایثارگران شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم انعقاد تفاهم نامه آموزش و توانمند سازی ایثارگران جویای کار میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز با حضور محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

در ادامه این مراسم پاک سرشت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: وظیفه ما توانمندسازی افراد جویای کار است البته هدف ما تنها آموزش صرف نیست و در کنار آن توجه داریم که چه میزان آموزش‌های ما در چرخه تولید و پیشرفت قرار می‌گیرد که امضای تفاهم نامه‌ها به منظور هدفمندی این فعالیت‌ها است.

وی ادامه داد: با این مختصات و به عنوان تنها متولی آموزش و توانمندسازی جویای کار، خوشحالیم که این تفاهم نامه میان سازمان فنی و حرفه‌ای و بنیاد شهید در حال شکل گیری است و امیدواریم شاهد نتایج آن باشیم. بر اساس گزارش‌های سال‌های گذشته در خصوص همکاری این دو دستگاه، بسیاری از قشر ایثارگر کشور به موفقیت‌های شغلی رسیده‌اند. در تفاهم نامه جدید نیز چندین رویداد نو شکل خواهد گرفت.

پاک سرشت افزود: یکی از این موارد آن است که اگر فردی از قشر ایثارگر تصمیم به کارآفرینی داشته باشد می‌تواند از امکانات مشاوره و استفاده کند. مورد دیگر پیش بینی آموزش‌های متنوع‌تر و مبتنی بر سفارش‌ها خواهد بود. در واقع بررسی می‌کنیم که گروه هدف با گذراندن چه نوع آموزش‌هایی کارآمدتر خواهند بود و در زمینه سفارشی شدن آموزش‌ها نیز بدین معنا است که بر اساس درخواست و نیاز بنیاد شهید، نحوه آموزش‌ها از قبیل آموزش‌های مجازی و غیر مجازی و نوع ارائه خدمات آموزشی مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: موضوع دیگر آموزش‌های دوگانه است که موجب می‌شود آموزش‌ها تنها تئوری نباشد و فرد قادر به کار عملی نیز باشد. مجموع تغییرات ایجاد شده در تفاهم نامه جدید که با آسیب شناسی تفاهم نامه‌های پیشین انجام شده است، موجب خواهد شد که طی دو سال حدود ۳ الی ۴ هزار نفر در این زمینه توانمند شوند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: هر سازمان و دستگاهی که احساس نیاز به آموزش نیروهای خود برای توانمندسازی مهارتی آنها داشته باشد، سازمان فنی و حرفه‌ای آماده همکاری و همیاری خواهد بود و با ارائه تسهیلات گوناگون و امتیازهای متعدد برای اشتغال جوانان و کارآفرینی افراد تلاش خواهد کرد.

وی عنوان کرد: به علاوه سازمان فنی و حرفه‌ای به منظور همکاری با دیگر دستگاه‌ها و آموزش افراد برای کار آفرینی، آماده ارائه آموزش‌های مختلف با تخفیف حداکثر ۳۰ درصد در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خصوصی خواهد بود.

کد N2148373

وبگردی