آفتاب
با تصویب نمایندگان؛

کشورها و اشخاص حقوقی حامی اقدامات آمریکا علیه سپاه مجازات می‌شوند

کشورها و اشخاص حقوقی حامی اقدامات آمریکا علیه سپاه مجازات می‌شوند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدام متقابل و مجازات تعزیری درجه ۸ را برای کشورها و اشخاص حقیقی و حقوقی که از تصمیمات آمریکا علیه سپاه حمایت می‌کنند، تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار مهر در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا ماده ۷ این طرح به تصویب رسید.

براساس این ماده کلیه کشورها و اشخاص حقیقی و حقوقی که به هر نحوی از تصمیم ایالات متحده آمریکا مبنی بر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی تبعیت و حمایت کنند و یا در هنگام اجرای آن، کمک کنند و همچنین هر گونه محرومیت و محدودیت علیه سپاه پاسداران و کارکنان، تأسیسات و تجهیزات سپاه را اعمال کنند در هر نقطه دنیا اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و مشمول عمل متقابل می‌گردد.

همچنین در ماده ۸ این طرح مصوب شد که اشخاص حقیقی و حقوقی که به هر نحو از تصمیم و اقدام ایالات متحده تبعیت نموده و به استناد تحریم‌های یک جانبه یا بین المللی از ارائه خدمات به سپاه، اشخاص حقوقی و حقیقی شاغل، وابسته یا مرتبط به آن خودداری نمایند، مجرم و مستوجب مجازات تعزیری درجه ۵ تا ۸ قانون مجازات اسلامی می‌شوند.

کد N2148251

وبگردی