آفتاب
با مصوبه مجلس؛

دولت باید گزارش مقابله با آمریکا را به مجلس ارائه دهد

دولت باید گزارش مقابله با آمریکا را به مجلس ارائه دهد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت را موظف کردند هر چهار ماه یک بار گزارش عملکرد خود در مقابله با اقدامات آمریکا را به کمیسیون امنیت ملی ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با ۱۷۲ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در جلسه علنی ماده ۱۰ طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا را تصویب کردند.

براساس این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است منابع مورد نیاز برای اجرای این قانون را سالانه در بودجه سنواتی دستگاه‌های مجری این قانون پیش بینی و تخفیف ۱۰۰ درصدی را صادر کند.

وکلای ملت ماده ۱۱ این طرح را تصویب کردند که براساس آن دولت و کلیه دستگاه‌های مشمول این قانون موظف هستند هر چهار ماه یک بار گزارش عملکرد خود را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای طرح در مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

همچنین نمایندگان ماده ۱۲ این طرح را تصویب کردند که مطابق با این مصوبه وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های اطلاعاتی موظفند اسامی کسانی که در این تصمیم مشارکت داشته اند، شناسایی و به قوه قضائیه معرفی کنند تا اقدام قانونی مقتضی به عمل آید.

براساس ماده ۱۳ طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا، کلیه تکالیف مرتبط با نیروهای مسلح مقرر در این قانون براساس تدابیر فرماندهی کل قوا قابل اجرا می‌باشد.

مطابق با ماده ۱۴، این قانون از زمان تصویب لازم الاجرا است.

کد N2148248

وبگردی