آفتاب
نایب رییس زنان فدراسیون دوومیدانی:

کسب مدال در قهرمانی آسیا بسیار دشوار است

کسب مدال در قهرمانی آسیا بسیار دشوار است

تهران- ایرنا- نایب رییس زنان فدراسیون دوومیدانی گفت: کسب مدال در رقابت های قهرمانی آسیا بسیار دشوار است و تنها خواسته فدراسیون و کادرفنی از ملی پوشان دوومیدانی زنان، جابجایی رکوردهای ملی است.

بیست و سومین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا از یکم تا چهارم اردیبهشت در ورزشگاه خلیفه دوحه قطر در حال برگزاری است.
در این رقابت ها 5 زن دوومیدانی کار برای نخستین بار شرکت کردند. شهلا محمودی، ژاله کاردان، الناز کمپانی، تکتم دستاربندان، مهسا میرزا طبیبی اسامی بازیکنان حاضر در این رقابت ها است.
در روز نخست این رقابت ها دستاربندان ورزشکار دوی نیمه استقامت در دور مقدماتی 800 متر با زمان با زمان 2 دقیقه 11 ثانیه و 50 صدم ثانیه
ضمن شکستن رکورد ملی بزرگسالان ایران در دور مقدماتی متوقف شد و از راهیابی به فینال بازماند.
همچنین شهلا محمودی نماینده 400 متر بامانع در دور مقدماتی با زمان یک دقیقه و 7 صدم ثانیه دقیقه متوقف شد و به فینال این رقابت ها نرسید.
مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا جهت کسب امتیاز برای حضور در بازی های المپیک 2020 توکیو است.
«پریسا بهزادی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار داشت: سطح این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا نسبت به دوره های گذشته بسیار بالا است. همچنین به دلیل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در چند ماه آینده در قطر، تمامی کشورهای آسیایی در این رقابت ها حضور دارند و تعداد ورزشکاران بسیار زیاد است. کشورهای چین، کره جنوبی، قزاقستان، قرقیزستان، ژاپن و هندوستان با نفرات برتر خود در این مسابقات شرکت کردند.
وی افزود: پنج نماینده اعزامی ایران در 2 سال گذشته زحمات بسیاری برای جا به جایی رکورد کشیدند تا بتوانند جزو اعضای تیم ملی حاضر در رقابت های آسیایی باشند. «تکتم دستاربندان» در روز اول مسابقات در ماده 800 متر شرکت کرد و همچنان رکوردار این ماده در ایران است. این ملی پوش مدت کوتاهی است که از رده سنی نوجوانان به رده سنی جوانان آمده و نخستین تجربه بزرگ وی محسوب می شود و با وجود حریفان قدر نتیجه خوبی کسب کرد. «شهلا محمودی» دیگر دوومیدانی کار حاضر در این رقابت ها در 2 سال گذشته بارها رکورد ملی را جا به جا کرده است.
نایب رییس زنان فدراسیون دوومیدانی بیان کرد: «مهسا میرزا طبیبی» در پرش با نیزه و «الناز کمپانی» در صد متر با مانع امروز (سه شنبه) در این مسابقات شرکت می کنند. کاردان نیز چهارم اردیبهشت در روز پایانی مسابقات در پرتاب دیسک حضور می یابد. به یقین ورزشکاران در این مدت بسیار تلاش کردند و رکوردهای قابل قبولی را بدست آورده اند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تاثیر اردوها در کسب نتایج خوب دوومیدانی کاران پرداخت و افزود: برگزاری اردوها در این مدت، نتایج خوبی را در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برای دوومیدانی کاران به دنبال داشت. البته برای کسب نتایج خوب باید این اردوها ادامه داشته باشد. اردوی تیم ملی دوومیدانی به مدت 20 روز برگزار شد که در نهایت با برپایی 2 مسابقه رکوردگیری در نخستین روزهای فروردین ماه ورزشکاران توانستند رکورد ملی را جابه جا کنند.
بهزادی در خصوص کسب سهمیه المپیک نیز گفت: تا بازی های المپیک 2020 توکیو هنوز وقت داریم. اما کسب سهمیه المپیک بسیار سخت است.
نایب رییس زنان فدراسیون دوومیدانی یادآور شد: به مدال آوری و کسب مقام در مسابقات قهرمانی آسیا فکر نمی کنیم و حضور در این رقابت ها مهم ترین هدف دوومیدانی کاران و فدراسیون است. مدال آوری امری بسیار دشوار محسوب می شود و تنها خواسته فدراسیون جا به جایی رکوردها در این رقابت ها است. امیدوارم در آینده با حمایت فدراسیون و تلاش های دوومیدانی کاران شاهد موفقیت آنان در سطح آسیا و جهان باشیم.
ورزشی**9128**1067**
کد N2148103

وبگردی