آفتاب
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

طلبه‌ها باید هنگام بروز مشکلات برای مردم در میدان باشند

طلبه‌ها باید هنگام بروز مشکلات برای مردم در میدان باشند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ثمره و برکت سازمان تبلیغات در کاهش آلام جامعه، زندگی مردم و سبک زندگی باید مشخص باشد بنابراین وقتی مردم با مشکلاتی روبرو شدند باید طلبه‌ها در میدان حضور یابند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام محمد قمی در نشست معاونان فرهنگی تبلیغات اسلامی کشور که روز سه شنبه در محل این سازمان برگزار شد، به فعالیت‌های موثر فرهنگی معاونت‌های فرهنگی این سازمان اشاره کرد و افزود: هرچه انقلاب اسلامی رو به جلو می‌رود باید مساجد پر رونق‌تر باشند و امامان جماعت بیش از امامت یک نماز، امامت واقعی مردم را برعهده داشته باشند.
وی به لزوم پرداختن ویژه به «بیانیه گام دوم انقلاب» اشاره کرد و گفت: در هر مقطعی متناسب با نیازهای انقلاب تلاش می کنیم مولفه ای بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گیرد و در این مقطع، علاوه بر برنامه‌های سازمان، پرداختن به بیانیه گام دوم اولویت دارد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بیانیه‌ای صادر فرموده‌ و تاکید داشته‌اند که این نامه و پیام نیست بلکه بیانیه‌ای متناسب با مقطع 40 سالگی انقلاب است. بنابراین برای رهبری مهم بوده که در این مقطع حرفی را با مردم در میان ‌بگذارند.
قمی ادامه داد: رهبری تاکید داشتند روی بیانیه گام دوم کار شود تا تبدیل به گفتمان گردد. در همین راستا به ایشان قول دادیم در ماه مبارک رمضان یک گام در این راستا برداشته شود چرا که فرصت ضیافت الله را در پیش داشتیم.
وی احیای محله‌ها را یکی از برنامه‌های سازمان تبلیغات ذکر کرد و گفت: می‌خواهیم در افق چندساله محله‌ها را احیا کنیم و امام جماعت در محله‌ محور باشد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ماموریت سازمانی تبیین بیانیه‌ گام دوم برعهده سازمان تبلیغات اسلامی است و باید از فرصت استفاده کنیم.
وی همچنین اضافه کرد: در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب، نمی خواهیم کلیشه‌ای و نخ‌نما کار کنیم بلکه می خواهیم هنرمندانه و طوری که برجان مخاطب بنشیند این کار را صورت دهیم.
قمی اضافه کرد: ما به سمت اجتماعی‌تر شدن تبلیغ می‌رویم در حالی که متعصب به تبلیغ سنتی نیز هستیم و این نوع تبلیغ را هم ارج می‌نهیم.
فراهنگ**9012** 9053
کد N2148093

وبگردی