آفتاب

نمایندگان با ارجاع طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات به کمیسیون مخالفت کردند

نمایندگان با ارجاع طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات به کمیسیون مخالفت کردند

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به کمیسیون شوراها برای ادغام با لایحه دولت مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،«حمیدرضا حاجی بابایی» رییس فراکسیون ولایی مجلس در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در هنگام بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به مواد 8 تا 22 آئین‌نامه مجلس گفت: هیأت رئیسه نسبت به آنچه در مجلس می‌گذرد مسئول است، رؤسای فراکسیون‌های مجلس در نامه‌ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی خواستار ارجاع این طرح به کمیسیون امور داخلی برای ادغام با لایحه دولت شده‌اند، اما این طرح با لایحه ادغام نشده است.
علی لاریجانی، رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: بنده طبق نامه ارسال شده طرح را برای ادغام با لایحه دولت به کمیسیون شوراها ارجاع دادم، اما مجددا رأی‌گیری انجام می‌دهیم تا دیگر این مسئله مطرح نشود.
در ادامه نمایندگان با 87 رای موافق، 85 رای مخالف و 7 رای ممتنع از 221 نماینده حاضر با ارجاع مجدد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به کمیسیون شوراها برای ادغام با لایحه دولت مخالفت کردند.بدین ترتیب 45 نماینده حاضر در جلسه علنی در این رای گیری شرکت نکردند.
سیام**9121** 1058 **2021**
کد N2148081

وبگردی