آفتاب

ستاد حقوق بشر قوه قضاییه سرکوب معترضان انگلیسی را محکوم کرد

ستاد حقوق بشر قوه قضاییه سرکوب معترضان انگلیسی را محکوم کرد

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای سرکوب، بازداشت و محاکمه صدها شهروند معترض در لندن توسط بیش از ۱۵۰۰ تن از نیروهای پلیس و دولت انگلستان را که موجب نگرانی گسترده جامعه جهانی شده است تأسف بار خواند و محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، متن بیانیه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:

"آخرین اخبار منتشره حاکی از دستگیری و بازداشت حداقل هزار شهروند و محاکمه بیش از ۴۰ نفر تنها به بهانه اعتراض صلح آمیز و انتقاد از سیاستهای دولت انگلستان می‌باشد.

خشونت گسترده نیروی پلیس مصداق نقض آشکار حقوق شهروندی خصوصاً حقوق عرفی و تعهدات بین المللی دولت انگستان در حمایت و ارتقا از حقوق بشر از جمله ماده ۲۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر، مواد ۲۱ و ۲۲ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، ماده ۸ میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، ماده ۵ اعلامیه مدافعان حقوق بشر و نهایتاً نقض آزادی و حقوق ملت‌ها در برگزاری تجمعات صلح آمیز می‌باشد.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن اظهار نگرانی شدید از روند جاری در برخورد با تجمعات مدنی در انگلستان، بکارگیری خشونت توسط پلیس این کشور بر علیه معترضان را محکوم نموده و همچنین ضمن یادآوری ضرورت تضمین تعهدات بین المللی و رعایت حقوق شهروندی توسط دولت انگلستان از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌خواهد تا در راستای وظایف و مأموریت خود موضوع نقض آشکار حقوق بشری فوق را بررسی و گزارشی در این خصوص تهیه نماید."

انتهای پیام

کد N2148041

وبگردی