آفتاب
اختصاصی /

نمکی: زمینه های همکاری بهداشت و درمان با عراق گسترده است

نمکی: زمینه های همکاری بهداشت و درمان با عراق گسترده است

بغداد – ایرنا – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران که به بغداد سفر کرده است، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت که زمینه های همکاری بهداشتی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست، برادر و همسایه عراق بسیار گسترده است.

«سعید نمکی» درباره اهداف سفر رسمی سه روزه خود به بغداد افزود که با توجه به زمینه های همکاری بسیار زیادی که در حوزه بهداشت ودرمان با کشور دوست، برادر و همسایه عراق وجود دارد این سفر به منظور رایزنی و بررسی این بخش ها صورت گرفته است.
وی با اشاره به حسن نیت طرف عراقی در جریان این مذاکرات دو جانبه ابراز امیدواری کرد که این رایزنی ها منجر به تفاهم بین دو کشور در بخش بهداشت ودرمان شود.
وی اضافه کرد که ایران در زمینه دارو، صادرات، ثبت و راه اندازی صنعت دارو به عنوان کشوری که سال هاست که در این زمینه فعالیت دارد، می تواند کل تجربه و امکانات خود را در این خصوص در اختیار دوستان عراقی بگذارد.
وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان ساخت که در بخش آموزش پزشکی نیز قرار است که با متولیان امر آموزش علوم پزشکی در کشور عراق برای همکاری های مشترک و جذب دانشجو در رشته های مختلف علوم پزشکی رایزنی شود.
وی با اشاره به اهمیت همکاری دو کشور در مناسبت های دینی مانند زیارت های میلیونی اربعین حسینی گفت که در خصوص زیارت میلیون اربعین و موارد دیگر از این قبیل امکان تفاهم بین دو کشور وجود دارد.
به گفته وی، در این حوزه جمهوری اسلامی ایران می تواند از تجربه عراق استفاده کرده و در مقابل عراق نیز می تواند از تجربیات متقابل جمهوری اسلامی ایران بهره ببرد.
«سعید نمکی» وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ایران در راس هیاتی بعد از ظهر امروز به دعوت همتای عراقی اش وارد بغداد شد.
«ذبیح نیک فر لیالستانی» نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و «رحیم ساکی» مدیرکل دفتر بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از جمله شخصیت هایی هستند که وزیر بهداشت ایران را در این سفر سه روزه همراهی می کنند.
خاورم *6*353*380*
کد N2147697

وبگردی