آفتاب

رشته های فنی و پزشکی در اولویت اعزام نیروی کار قرار دارند

رشته های فنی و پزشکی در اولویت اعزام نیروی کار قرار دارند

تهران - ایرنا- معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعزام نیروهای کار به کشورهای اروپایی و منطقه با اولویت رشته های فنی - مهندسی و پزشکی در روزهای گذشته آغاز شده و ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، عیسی منصوری روز دوشنبه در حاشیه افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران گفت :شرایط بازار کار کشور شرایط مطلوبی نیست و دغدغه ها و نگرانی های زیادی وجود دارد .
وی افزود: بخشی از مسائل که باید به آن توجه شود، بحث سیاست های کلان اقتصادی و اجتماعی، توزیع بهینه منابع و طراحی و تنظیم بودجه است و در بخش اجرا نیز جستجوی شغل موضوع مهمی است.
این مقام مسئول گفت: دوره رونق اقتصادی، فعالان بخش کار دغدغه یافتن نیروی کار مناسب‌تر را دارند ولی در دوره رکود، کارجویان به دنبال یافتن کار مناسب با تخصص خود هستند.
وی افزود: براساس آمار این وزارتخانه در دومین دوره نمایشگاه بین المللی کار، بیش از ٢ هزار و 500 فرصت شغلی ارائه شده که آمادگی جذب نیرو را دارد و امیدواریم در دوره های آینده این نمایشگاه فرصتی برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور باشد.
منصوری درباره اعزام نیروی کار گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده و هماهنگی این وزارتخانه با امورخارجه، بخشی از اعزام نیروی کار به کشورهای اروپایی آلمان، کرواسی و بلغارستان و نیز در آسیا به چین هماهنگی های لازم انجام و فرآیند آغاز شده و در روزهای اخیر انتخاب و اعزام نیز داشته ایم.
به گفته وی افرادی که علاقه مندند می توانند به سایت مربوطه در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.
منصوری اظهارداشت: اولویت در دور جدید با رشته های فنی- مهندسی و گروه پزشکی است و محدودیتی که با آن روبرو هستیم، قابلیت های زبانی متقاضیان است و برای این منظور نیز تمهیداتی اندیشیده ایم تا بتوانند در دوره محدودی آموزش های زبانی لازم را فرا گیرند.
وی اضافه کزد: برای ایجاد فرصت‌های شغلی باید اقداماتی مانند معافیت گمرکی و معافیت عوارض تردد کشور را فراهم ساخت تا امکان بازگشت ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری و کارآفرینی فراهم شود.
منصوری تاکید کرد: نیروی کار ایرانی به خارج از کشور اعزام نمی‌شود، مگر اینکه تا پیش از نهایی شدن مراحل اعزام وی، عقد قرارداد با کارفرما، پوشش بیمه‌ای، اقامت و امنیت شغلی آنها تضمین شده باشد.
به گفته وی در کشورهای ترکیه و کانادا که بیش از یکهزار و 500 نفر نیروی کار ایرانی فعالیت دارند، دفاتر حفظ امنیت شغلی ایجاد شده و وزارت امور خارجه در این زمینه با وزارت کار همکاری کامل را دارد.
به گزارش ایرنا ، دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مرکز کار ایران ٢ تا 5 اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 18 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان است .
اقتصام ** ٩١٣٢**2078 **1559
کد N2147282

وبگردی