آفتاب

پیشرفته‌ترین واحد تولید قرص و کپسول ایران به بهره‌برداری رسید

پیشرفته‌ترین واحد تولید قرص و کپسول ایران به بهره‌برداری رسید

همشهری آنلاین: کارخانه جدید تولید داروهای جامد اکتوور (اکتوور۲) همزمان با ولادت با سعادت حضرت ولیعصر(عج) به عنوان پیشرفته‌ترین واحد تولید قرص و کپسول ایران با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، این کارخانه که با وجود  موانع و محدودیت‌های تحریم با مشارکت کمپانی Merck آلمان احداث شده از ظرفیت تولید سالانه ۶ میلیارد عدد قرص و کپسول برخوردار است و می‌تواند نیاز ایران و منطقه به داروهای این کمپانی را تامین کند.

 این کارخانه به جدیدترین و پرسرعت‌ترین دستگاه‌های پرس قرص و بسته‌بندی مجهز است و تولید آزمایشی آن از اواخر سال گذشته آغاز شده است.

کارخانه داروسازی اکتوور۲ در شهرک صنعتی بهارستان استان البرز ساخته شده است و دارای بیش از ۱۰ هزار متر مربع زیربنا،  ۴۲۰۰ متر مربع کلین روم (اتاق تمیز) و سه خط گرانولاسیون، ۶ خط تولید قرص و کپسول و ۵ خط بسته بندی پرسرعت است.

ویژگی منحصر به فرد کارخانه اکتوور۲، سیستم کاملا بسته و کنترل شده انتقال مواد و تولید آن است که تمام پارامترهای محیطی از قبیل اختلاف فشار، دما و ... در آن با پیشرفته ترین تجهیزات و سیستم‌های روز دنیا کنترل می‌شود.

گروه دارویی اکتوور در حال حاضر در تامین بیش از ۱۹۰ قلم دارو در ۱۴ حوزه درمانی بیماران قلب و عروق، سرطانی، پیوند، ام اس، اعصاب، داخلی، زنان و بیماری‌های خاص فعالیت داشته و از ظرفیت تولید بیش از ۷ میلیارد عدد قرص و کپسول و حدود ۱۰۰ میلیون آمپول، سرنگ از پیش پر شده، ویال تزریقی و لیو فیلیزه برخوردار است و در سه سال گذشته موفق به احداث، تجهیز و بهره برداری از بیش از ۳۰ هزار متر مربع فضای تولیدی جدید شده است.

کد N2146521

وبگردی