آفتاب

میزان داروهای وارداتی به کشور کاهش یافت

میزان داروهای وارداتی به کشور کاهش یافت

کرج - ایرنا - رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به رونق تولید داخلی دارو توسط شرکت های داروسازی گفت: از نیمه دوم سال گذشته میزان واردات دارو به کشور یکصد قلم کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، دکتر مهدی پیر صالحی روز یکشنبه در مراسم گشایش کارخانه ساخت داروهای عمومی جامد در شهرک صنعتی بهارستان کرج افزود: با اقدامات انجام گرفته اکنون تعداد اقلام داروهای وارداتی از 540 قلم به 440 قلم دارو کاهش داده ایم.
وی اظهار داشت: سازمان غذا و دارو، تسریع در صدور پروانه های بهره برداری از صنایع را در دستور کار خود قرار داده و برای رونق تولید و تحقق شعار سال گام های موثری برداشته است.
معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز با افتتاح کارخانه جدید داروسازی در البرز حدود 6 میلیارد عدد قرص به ظرفیت داروی تولیدی کشور اضافه شد.
وی تاکید کرد که باید این کارخانه جدید به سمت صادرات محوری حرکت کند و برای بازارهای جهانی برنامه داشته باشد.
معاون وزیر بهداشت گفت: امسال برنامه کاری سازمان غذا و دارو بر شفافیت در صادارات و واردات معطوف شده است .
وی بیان داشت : براین اساس کمیته ای برای واگذاری امور غیر حاکمیتی به سندیکاها و تشکل های بخش خصوصی تشکیل شده تا فرایند نظارتی را تقویت کنیم .
این مسئول ادامه داد: تفاهم نامه خوبی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضاء رسیده که براساس آن 85 ماده اولیه داروسازی و 90 محصول ساخت داخل مورد حمایت قرار می گیرند.
پیر صالحی گفت: پیشبرد برنامه های سازمان غذا و دارو بدون حمایت و همراهی تولید کنندگان مقدور نیست .
وی ابراز امیدواری کرد که باهمراهی تولیدکنندگان داخلی،کشور در عرصه تولید دارو کمترین وابستگی را به واردات داشته باشد.
7410/ 6155
کد N2146506

وبگردی