آفتاب

شکایت نامزد ناکام عضویت در شورای فیفا از شیخ احمد

شکایت نامزد ناکام عضویت در شورای فیفا از شیخ احمد

تهران- ایرنا- یکی از نامزدهای ناکام انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای عضویت در شواری فیفا، شکایتی را علیه «شیخ احمد الفهد الصباح» چهره پر نفوذ کمیته بین المللی المپیک با ادعای «ارعاب و اعمال نفوذ» تنظیم و به فیفا ارسال کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: «مریم محمد» نامزد اهل مولداوی در نامه ای به کمیته ناظر بر انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) نوشت که 'فوتبال زنان باید به طور مستقل از سیاست های آشکار فعالیت کرده و اینکه تقلب در انتخابات به وضوح رخ داده است.'
در این نامه که به رویت آسوشیتدپرس رسیده است، محمد از ای اف سی خواسته است تا تحقیقات خود را در خصوص اعمال نفوذ شیخ احمد کویتی در انتخابات ششم آوریل در کوالالامپور آغاز کند.
ای اف سی پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که شکایت مذکور به دپارتمان انضباطی ارجاع داده خواهد شد.
محمد می گوید که شیخ احمد پیش از آغاز رای گیری در هتلی مجلل به او گفته است که در صورتی که وی (محمد) به عنوان نامزد هیات اعزامی زنان آسیا در فیفا در انتخابات باقی مانده و علیه نامزد تحت هدایت وی (شیخ احمد) یعنی «محفوظا اختر کایرون» کمپین داشته باشد، هیچ آینده ای در فوتبال برای وی وجود نخواهد داشت.
در نامه مذکور علاوه بر این آمده است: شیخ احمد علاوه بر این سعی کرد تا به عنوان ضمانت، پستی را در ای اف سی یا فیفا به من پیشنهاد دهد.
ضمن اینکه محمد مدعی است که شیخ احمد با لحنی تهدید آمیز برای وی به منظور پذیرفتن پیشنهاد، ضرب الاجلی را نیز تعیین کرده است؛ با این وجود، محمد در رای گیری باقی ماند و رقابت را 31 به 15 به نامزد بنگلادشی تحت حمایت شیخ احمد واگذار کرد.
مداخله شیخ احمد در انتخابات ای اف سی 2 سال پس از کشیده شدن پای وی به دادگاهی در آمریکا به اتهام رشوه دادن به مقامات ای اف سی به منظور اعمال نفوذ در انتخابات رخ داده است.
در پرونده ای جداگانه در سوئیس، او نوامبر سال گذشته از سمت خود به عنوان عضو کمیته بین المللی المپیک استعفا کرد.
در آن پرونده شیخ احمد به همراه چهار تن دیگر به اتهام جعل اسناد که در راستای تلاش های آنها برای اثبات اتهام فساد و طرح کودتای نخست وزیر و رئیس مجلس کویت صورت گرفته بود، متهم شدند.
براساس تایید 2 وکیل با شاکیان مختلف، شیخ احمد رییس اتحادیه جهانی و قدرتمند «کمیته های ملی المپیک» (ANOC) که پیش تر هم یکی از اعضای کمیته بین المللی المپیک بوده و با «توماس باخ» رییس کنونی این نهاد رابطه نزدیکی دارد، در پرونده مذکور متهم شناخته شده اند.
شیخ احمد که ریاست شورای المپیک و همچنین کمیسیون همبستگی المپیک (مسوول توزیع میلیون ها دلار پول به ورزشکاران) را بر عهده دارد، از سوی سه وکیل و یک شخص دیگر به جرم راه اندازی جلسه دادگاهی «جعلی» در ژنو متهم شدند.
این در حالی است که شیخ احمد تمامی اتهامات را رد کرده و آن را «توطئه ای هدفمند و هدایت شده با سوء نیت از سوی جناح های سیاسی داخل کویت» دانسته است.
ورزشی**3991**9118**
کد N2145908

وبگردی