آفتاب

حزب جمهوریت در مسیر سیاست‌های اکثریت اصلاح‌طلبان حرکت‌می‌کند

حزب جمهوریت در مسیر سیاست‌های اکثریت اصلاح‌طلبان حرکت‌می‌کند

یک عضو هیأت موسس حزب جمهوریت با اشاره به اینکه حزب جمهوریت ‌در انتخابات پیش‌رو در مسیر برنامه‌ها و سیاست‌های اکثریت اصلاح‌طلبان حرکت می‌کند، گفت: این حزب با شوراهای بالادستی همکاری دارد، ولی نباید برخی افراد خود را صاحب خرد بالاتر و برتر بدانند و از جانب دیگران تصمیم‌گیری کنند.

قربانعلی قائمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه حزب جمهوریت در طیف جریان اصلاح‌طلب تعریف می‌شود، بیان کرد: ما در مسیر برنامه‌ها و سیاست‌های اکثریت اصلاح‌طلبان حرکت می‌کنیم، ولی مواضع حزب در انتخابات، در آینده مشخص شده و درباره آن صحبت می‌کنیم.

وی درباره احتمال همکاری حزب جمهوریت با شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: ما اصالت را به کار حزبی و تشکیلات سیاسی شناسنامه‌دار می‌دهیم، ولی با شوراهای بالادستی هم همکاری داریم ولی نباید برخی افراد خود را صاحب خرد بالاتر و برتر بدانند و از جانب دیگران تصمیم‌گیری کنند. نباید اشخاص حقیقی جای شخصیت‌های حقوقی را بگیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: فردمحوی ممکن است در کوتاه‌مدت منافعی داشته باشد اما ما معتقدیم که در بلندمدت فردمحوری به ضرر فعالیت جمعی است.

قائمی اظهار کرد: حزب در شرف تأسیس جمهوریت سعی دارد همفکران خود را در جهت اصلاح امور کشور سازماندهی کرده و شعارهای انقلاب از جمله آزادی‌های فردی و جمعی، عدالت و رفع تبعیض و رفاه عمومی را دنبال کند، زیرا در تحقق این شعارها عقب هستیم.

به گزارش ایسنا، حزب جمهوریت پس از اختلافات داخلی در حزب اعتماد ملی و کناره‌گیری رسول منتجب‌نیا و بخشی از اعضای این حزب تشکیل شد.

انتهای پیام

کد N2145303

وبگردی