آفتاب
وزیر بهداشت:

داده ها و اطلاعات علوم آزمایشگاهی در حوزه سلامت جایگزینی ندارد

داده ها و اطلاعات علوم آزمایشگاهی در حوزه سلامت جایگزینی ندارد

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش بزشکی در پیامی به مناسبت روز علوم آزمایشگاهی تاکید کرد: داده ها و اطلاعات علوم آزمایشگاهی در حوزه سلامت جایگزینی ندارد و هرگونه اعتلای علوم پزشکی و سلامت مستلزم پیوستگی و هم افزایی علوم پایه و بالینی است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، «سعید نمکی» در این پیام به مناسبت روز علوم آزمایشگاهی نوشت: سی‌ام فروردین ماه، زاد روز حکیم جرجانی فرصتی ارزشمند برای تجدید قدردانی از زحمات و خدمات جامعه بزرگ آزمایشگاهیان کشور است، چه آنهایی که در میدان ارائه خدمات بالینی حاضرند و چه عزیزانی که عرصه آموزش و پژوهش در علوم پایه پزشکی و آزمایشگاهی را انتخاب کرده اند.
وی ادامه داد: در جهان امروز، داده ها و اطلاعات علوم آزمایشگاهی در حوزه سلامت، جایگزینی ندارد و هرگونه اعتلای علوم پزشکی و سلامت، مستلزم پیوستگی و هم افزایی علوم پایه و بالینی است.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است به زحمات و دشواری های کارشناسان و متخصصین علوم آزمایشگاهی برای تولید و دسترسی به داده های سلامت، رعایت استانداردهای استخراج و تولید و از همه مهمتر، ریسک و تهدیدات احتمالی شغلی اشاره کرد.
نمکی در این پیام ضمن گرامی داشت این مناسبت، روز علوم آزمایشگاهی را به اساتید، کارشناسان و دانشجویان علوم آزمایشگاهی در سراسر کشور تبریک گفت و تلاش های آنها را ارج نهاد.
وی ابراز امیدواری کرد: این روز، آغازی برای بهبود همه جانبه علوم آزمایشگاهی و توفیق خدمت روزافزون برای این گروه از همکاران باشد.
اجتمام*9482** 1336
کد N2145059

وبگردی