آفتاب

معاون وزیر آموزش و پرورش:فضای رسانه ای تربیت را تحت تاثیر قرار داده است

معاون وزیر آموزش و پرورش:فضای رسانه ای تربیت را تحت تاثیر قرار داده است

قزوین- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: فضای رسانه ای امروز تربیت فرزندان در خانه و مدرسه را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گزارش ایرنا، رضوان حکیم زاده روز پنجشنبه در همایش تربیت کودک و اهمیت شکل گیری هویت در دوران کودکی در قزوین که ویژه اولیای نوآموزان ویژه پیش دبستانی و دانش آموزان پایه اول ابتدایی برگزار شد،افزود: در چنین شرایطی باید ارتقای سواد رسانه ای را در جامعه بیش از پیش جدی بگیریم.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاثیرپذیری کودکان و نوجوانان از فضاهای رسانه ای و لزوم مراقبت والدین و مدیریت این موضوع، خاطرنشان کرد: سواد رسانه ای و تربیت رسانه ای خوب لازمه یک کار تربیتی جامع به شمار می رود.
این مسئول با بیان اینکه برخورد با کودکان ظرافت ها و شیوه های خاص خود را می طلبد، گفت: روش تربیتی مبتنی بر محبت می تواند مهم ترین عامل برای جذب و تاثیرگذاری بر کودکان باشد و این رویه در ارایه آموزش و تربیت به کودکان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
وی با تاکید بر پیروی والدین و مربیان از روش های تربیتی صحیح، اظهار داشت: دنبال نابغه سازی از کودکان خود نباشیم و باید به دوره کودکی آنان احترام بگذاریم.
حکیم زاده با اشاره به شکل گیری هویت افراد در دوران کودکی، افزود: این مهم اهمیت و حساسیت بالای کار مربیان و اولیای نوآموزان را می رساند بنابراین در این بخش فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد.
3013
کد N2144341

وبگردی