آفتاب

کمک های کمیساریای عالی آوارگان به سیل زدگان

کمک های کمیساریای عالی آوارگان به سیل زدگان

تهران - ایرنا - پایگاه اینترنتی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، این نهاد بین المللی تلاش می کند کمک ها به مناطق سیل زده در ایران را افزایش دهد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد آمده است: 'نهاد کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد،هم اکنون در حالی همکاری با دولت ایران به منظور کمک و حمایت از افرادی است که در سیل اخیر این کشور آسیب های فراوانی متحمل شده اند. در همین ارتباط، یک هواپیمای حامل کمک های کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد هفته گذشته از مقصد دبی وارد تهران شد.
'ایندریکا راتوته' مدیر بخش آسیا و اقیانوس آرام کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد نیز در این باره گفت: 'کمک های ما در همبستگی با ایران و مردم این کشور که در چند دهه گذشته میزبان میلیون ها پناه جو بوده است، برای سیل زدگان ارسال شده است. ایران به شدت به حمایت های بین المللی نیاز دارد در حالی که با بدترین فاجعه طبیعی طی چند دهه رو به رو است و تلاش می کنیم این کمک ها افزایش یابد.'
بر اساس این گزارش، بارش شدید باران و به تبع آن جاری شدن سیل در برخی استان های ایران، زندگی حدود 10 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس آمار رسمی، حدود هشتاد نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند و همچنین این حادثه موجب شده است تا بیش از 2 میلیون نفر به کمک های بشردوستانه فوری نیاز داشته باشند.
بر اساس تخمین های دولت, حدود 500 هزار نفر بی خانمان شده اند.
کمک های کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد شامل پتو، چادر، کیسه خواب و وسایل آشپزخانه بوده است.
اروپام**9041**شبس**1613
کد N2143838

وبگردی